LA LLENGUA A 3r

LLENGUATGE ORAL I ESCRIT

Durant el Cicle Inicial, l’objectiu respecte el codi escrit és aconseguir que els nens i nenes assoleixin un domini que els permeti llegir i escriure amb soltesa, entenent que la motivació és indispensable.

Al Cicle Mitjà, l’objectiu és consolidar aquest domini del llenguatge i, a més, analitzar-lo i estudiar-lo, entenent les relacions que estableixen les paraules entre elles.

D’altra banda, l’ortografia i la seva normativa s’assenten en un moment que els nens i nenes accepten millor les normes i les viuen com una manera positiva de regular les relacions.

ACTIVITATS SETMANALS  PER POTENCIAR  LA LECTURA

·         LECTURA MATINAL: Iniciem la jornada escolar amb un llibre entre les mans i  recomanem als companys aquells que ens han agradat més.

·         LECTURA EN VEU ALTA: Un dia a la setmana, a les 8.30, hem llegit en veu alta “Un cargol fabufantàstic”. La lectura en veu alta afavoreix la capacitat d’atenció i proporciona habilitats importants com el ritme i l’entonació. Tanmateix ens permet conèixer el significat de noves paraules. El proper trimestre començarem un nou llibre. Esperem que els agradi tant com el d’aquest trimestre.

ACTIVITATS SETMANALS  PER MILLORAR L’ESCRIPTURA

·         LLIBRETA DE NOTÍCIES: Composició de texts a partir de vivències pròpies, durant el cap de setmana o a l’escola.

·         DICTAT PREPARAT: Activitat que afavoreix l’ús de l’ortografia a partir de models correctes que ajuden a fixar les bones pràctiques.

·         LLISTATS DE DÍGRAFS PENJATS A LA CLASSE: Activitat que contribueix a parar atenció a aquelles paraules que contenen dígrafs, com si fessim  col·leccions de paraules que els contenen.

o    ESPAIS DE LLENGUA ORAL: Cada dijous a la tarda, amb el suport de la mestra d’Educació Especial, dels dos grups de 3r hem fet tres grups fixes (16-17 alumnes), amb l’objectiu de desenvolupar activitats per millorar l’expressió oral: petites dramatitzacions, exercicis d’expressió corporal, treball de la veu,…

o    ESPAIS DE LLENGUA ESCRITA: També setmanalment hem ofert diferents propostes més lúdiques. Cada nen/a ha pogut triar l’activitat a realitzar:

•        ORDRE ALFABÈTIC

•        SEPARACIÓ DE SÍL·LABES

•        CONSTRUCCIÓ D’HISTÒRIES

•        DICTATS MUTS

•        VERITAT O MENTIDA

REPÀS DE  LES NOCIONS GRAMATICALS

INTRODUIDES A 2n:

·         EL NOM I L’ADJECTIU:

Gènere: masculí i femení

Nombre: singular i plural