Encetem de nou la Filosofia!

Ha començat un curs ple de novetats i circumstàncies que han fet canviar el nostre dia a dia a les aules, i on ens hem hagut de reinventar per aconseguir un clima estable i de benestar entre els nostres alumnes.

Un any més, encetem la Filosofia per poder mantenir aquest espai tan necessari de reflexió sobre nosaltres i el nostre entorn i ara més que mai en aquest nou context.

Amb les sessions de Filosofia pretenem donar veu a tot l’alumnat, escoltar els diferents punts de vista que té cadascú, atendre les necessitats que puguin anar sorgint i identificar-les, arribar a acords, restablir relacions que s’hagin pogut malmetre per algun fet en concret, entendre o fer visible que les pròpies accions poden afectar als altres, sentir-se no només part del problema sinó també de la solució i entendre que vivim en un món ple de diversitat i opinions, que cal escoltar i reflexionar.

Per tant, treballarem les emocions per tal d’identificar-les i transitar-les.

Vam creure important que la primera sessió d’aquest any fos sobre el Coronavirus i a partir de la seva imatge vam encetar una conversa que ens va portar a poder expressar què en pensàvem i com ens sentíem.

Vam poder també crear el nostre propi virus amb material reciclat i els hi vam preguntar que què voldrien fer amb ell? Les respostes van ser molt variades…

Esperem que us agradi el recull d’imatges i vídeos!!

I no ens oblidem mai de pensar i reflexionar!

Bon cap de setmana!