Els espais a P3!

Els Cavalls i les Gegantes i els Gegants tenen l’ oportunitat de gaudir conjuntament de quatre propostes d’Espais:

• Espai psicomotriu,
  • Espai filosòfic i lingüístic,
  • Espai matemàtic
  • Espai musical

Aquesta setmana ens centrarem en presentar-vos algunes de les activitats que ja han gaudit els vostres fills i filles en els diferents espais.

En l’espai PSICOMOTRIU intentem escoltar quin és el desig del nen/a, quin és l’interès que els motiva cap a l’expressivitat. L’adult facilita les seves iniciatives i al mateix temps es fa accessible corporalment i l’acompanya en el seu joc.  L’exploració, l’experimentació i, finalment, les vivències plaents sobre les conquestes motrius els ajudaran a construir una pròpia imatge corporal, aprendran a organitzar l’espai i a orientar-se. Tot aquest treball els ajudarà a tenir un cos més disponible, descarregant tensions i facilitant l’expressió dels sentiments.

Aquestes setmanes estem donant molta importància a la respiració

En l’espai FILOSÒFIC I LINGÜÍSTIC es fa un treball basat en la filosofia. Amb la filosofia a infantil, potenciem les habilitats de pensament a partir del diàleg. S’emmarca dins del Projecte Filosofia 3-18, i es treballa a partir de contes, obres d’art i de jocs. Es treballen habilitats de pensament, com aprendre a expressar-se, canviar d’opinió, respectar el torn de paraula, a partir de contes i temes com la tristesa, l’alegria, la família, la por, els amics, entre d’altres.

Anem a la biblioteca de l’escola per crear un entorn tranquil i connectat amb el gran món narratiu i de contes. Allà, coneixem a la marieta Joanina que cada setmana ens acompanya i presenta diferents contes, obres d’art, endevinalles, entre d’altres propostes. Aquesta setmana ha vingut amb en Patufet. Què ens portarà la setmana vinent?

En l’espai MATEMÀTIC es realitza un treball de continguts referents a lògica, numeració, mesura, geometria i estadística d’una manera lúdica i concreta. Treballem els diversos continguts mitjançant la vivenciació, l’experimentació i manipulació de diversos elements de joc i materials. Partim del què coneixem i del què anem a descobrir, tot formulant hipòtesis i portant a terme la pràctica.

En aquesta primera sessió hem treballat l’enumeració. Hem començat explicant un conte de nombres acumulatius (1-5). Després hem jugat lliurement per les diferents propostes manipul·latives: trencaclosques, comptatge amb borles, daus i botons. Hem acabat la sessió amb cançons com: els esquimals, la tortuga, els micos, entre d’altres; representant les quantitats amb els dits.

En l’espai MUSICAL la veu i el cos són els protagonistes. La música és un mitjà d’expressió i comunicació que produeix, afavoreix l’estructura del pensament de l’alumnat i ajuda a adquirir la capacitat de representar i interpretar el món i expressar sentiments i emocions. Mitjançant una metodologia activa, global, creativa i cooperativa es treballen els continguts propis de l’àrea: cançó, ritme, dansa, expressió corporal, audició, qualitats del so i instrumentació.

La Fada Sol és l’encarregada d’engegar les sessions de música amb la cançó “És l’hora de fer música” de la Dàmaris Gelabert. A cada sessió ens duu una caixa sorpresa amb algun instrument interessant. Què ens haurà dut aquesta setmana? Doncs, bé estem treballant l’hivern i amb ell un instrument molt especial: els picarols! Amb la introducció de la cançó “Dalt del cotxe” hem descobert el so dels picarols amb diferents tipus de ritmes i tempos. Hem treballat les qualitats del so i del silenci. També hem conegut al músic i compositor Leopold Mozart que ens ha presentat l’audició “Passeig amb trineu”. Un cop hem escoltat atentament l’audició i hem detectat els diferents instruments que hi participaven en la composició, hem pogut expressar-nos corporalment com si fóssim cavalls amb l’ajut dels picarols. I s’ha seguit una petita dansa tot aconseguint a anar de puntetes i anar de talons.

Com podeu veure, les Gegantes i el Cavalls estan gaudint molt de cada un dels espais!

SESSIÓ 1_FILOSOFIA

SESSIÓ 1_MATEMÀTIQUES