PROJECTE LA BALENA

Aquest passat mes de març, els alumnes de 4t de Primària A han estat treballant en un projecte que porta de nom “La Balena”. La iniciativa va sorgir quan van assabentar-se que una balena havia mort a la Cala Millor de Mallorca. Glòria Franquet, periodista mallorquina, els va enviar fotos preses in situ i els alumnes van decidir fer un treball de conscienciació a tota la comunitat educativa. Així, van realitzar un immens mural que representava la balena morta, tota envoltada de plàstics i d’elements contaminants. Amb les dades que van obtenir amb el projecte, van aprendre que aquesta balena, la rorqual, és la més comuna al mar Mediterrani i és la segona més gran, després de la balena blava. És una balena molt ràpida i pot superar els 80 anys d’edat. Malauradament, és una espècie en extinció per la contaminació.

Totes les classes del nostre Institut Escola s’han interessat pel succés. Els alumnes més grans han renovat els acords que ja havien pres quan eren més petits, reafirmant que som i volem seguir sent Escola verda. El divendres 1 de març, els de 4t d’ESO, aprofitant la lluita a favor del Medi ambient que Greta Thunberg porta a terme, van passar per les diferents classes a fer una activitat amb la qual cada alumne podia comptar els planetes que necessita per viure. Els resultats són esgarrifosos! Al llarg d’aquestes últimes setmanes, doncs, s’han anat sumant diferents accions i signant compromisos.

Totes aquestes iniciatives han arribat al Conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca del Govern Balear, el Sr. Vicenç Vidal. Els alumnes de 4t de primària, acompanyats de representants verds i dels reporters de Soroll d’Escola, van poder mantenir una videoconferència amb ell per debatre sobre l’estat dels mars i dels oceans, del món en general, i de tot allò que nosaltres podem fer des de les escoles per evitar més contaminació.