LES ARTS A CICLE INICIAL

Aquest curs com a novetat s’ha iniciat un projecte d’escola que hem anomenat la Fira de les Arts. Al cicle inicial hem treballat les següents propostes, el resultat de les quals serà mostrat durant la fira (data a concretar):

1. Teatre:

El teatre és un mitjà que ens serveix per expressar sentiments, per explicar històries, per connectar amb altres persones, potencia les capacitats comunicatives i pot ajudar de manera molt eficaç en l’educació de l’expressió corporal i oral dels infants.

En la nostra proposta de teatre hem seguit els següents passos:

• Tria de l’obra i personatges.
  • Jocs de mímica i expressió corporal.
  • Assaig de les diferents escenes.
  • Preparació de l’attrezzo necessari (vestuari i escenari).
  1. Emocions:

Les propostes són dirigides cap a una vessant d’autoconeixement,  de reconeixement de les diverses emocions en els iguals i la resta de persones. Al llarg de les sessions les activitats que presentem per abordar les emocions són les següents:

• Activitat inicial on distingim els diferents sentiments o emocions que tenim al llarg del dia. Així prenen consciencia de quines emocions tenen més protagonisme i quins són els motius.
  • A partir d’aquesta activitat inicial abordarem tot el tema de les emocions i els sentiments mitjançant curtmetratges en relació amb el tema i posterior debat, amb activitats plàstiques, autoretrat, exposar els punts forts que tinc com a persona, quines coses m’agraden dels meus companys…mitjançant jocs de rol posar-se en el lloc d’un altre i fer canvi d’impressions. Proposar fer un petit teatre de titelles on poder exposar com ens sentim i què ens fa sentir així.

Amb aquestes activitats i propostes abordem directament aspectes com els valors, el respecte, l’empatia, l’autoconeixement…

1. Dansa creativa:

A través de la dansa estimulem la imaginació i la creativitat. És un espai on els nens i nenes poden experimentar l’expressió lliure i prendre consciència dels moviments que poden fer amb el seu cos, seguint el ritme de la música i a través de diferents jocs que els ajuda a agafar confiança en si mateixos i amb els companys.

Sempre comencem la sessió fent alguna dinàmica més guiada pel mestre, per escalfar motors i perdre la vergonya, i desprès ja podem començar a crear! Fem jocs on experimentem moviments de manera més individual, com les estàtues ballarines, jocs per parelles, com el joc del mirall o passar-nos una pilota imaginària i jocs grupals, com seguir al rei o inventar un nombre de moviments diferents, els quals mostrem desprès a la resta de grups i entre tots creem una coreografia que ens està quedant súper xula! Per acabar la sessió sempre fem una mica de relaxació per tornar a la calma.

1. Orquestra:

Aquesta activitat és un espai creatiu d’experimentació musical.

Els alumnes disposen d’instruments diversos (xilòfons, metal·lòfons, carillons, maraques, tambors… ) que es van alternant i el mestre dona consignes per tal de poder experimentar la música en conjunt.

La improvisació és una de les bases d’aquesta activitat, juntament amb l’atenció a les senyals del director i el respecte i l’escolta a la resta del grup.

Amb aquest grup no es pretén arribar a tocar cap peça musical en concret, sinó explorar les nostres possibilitats sonores i musicals en aquest context i grup concret i viure un procés vivencial d’experimentació amb instruments musicals.

Clica aquí per veure més fotos

➡  Clica aquí per veure els vídeos