FESTA DE LA HISPANITAT

Avions de l’exèrcit fent la bandera espanyola

Dilluns 12 d’octubre de 2020, els nens i nenes de l’Institut Escola La Tordera van fer festa, perquè es celebrava el dia de la hispanitat.

Aquest és el dia homenatge a Colom, que al 1492 va partir amb el patrocini dels reis Catòlics. Volia trobar una nova ruta per anar a l’Índia,  però va trobar a Amèrica per casualitat. Tot i així, diuen que els víkings havien arribat molts anys abans.

Després del viatge de Colom van anar altres paisos europeus: els portuguesos, espanyols i els francesos…

En l’actualitat, cada 12 d’octubre es ceebra el dia de la hispanitat. Els militars surten a desfilar, però aquest any es sigut diferent per la situació del covid-19. No han celebrat la festa com altres anys, l’han reduït.

No només l’escola ha fet festa, les botiges i les empreses del poble també han tancat.