EXPERIMENTS A L’AULA

Durant aquest segon trimestre els arqueòlegs i arqueòlogues estan realitzant un treball d’investigació sobre el cos humà. Han fet grups d’experts per conèixer els diferents aparells del cos. La setmana vinent exposaran els seus projectes.

Aquesta setmana a l’aula hem realitzat conjuntament alguns experiments per acabar d’entendre millor la funció de cada aparell.

D’una banda, gràcies a la col·laboració d’una carnisseria de Palau, vam poder analitzar un cor de vaca. El vam partir per la meitat i vam investigar i descobrir les parts d’aquest i la importància de les venes i la sang. Aquesta manipulació ens va ajudar a aclarir alguns conceptes sobre l’aparell circulatori.

D’altra banda, per consolidar la importància de l’aparell digestiu, vam realitzar un experiment molt real sobre el procés que realitza el nostre cos des que mengem fins que expulsem els residus.

Finalment, per tractar l’aparell respiratori, vam abordar els moviments d’inspiració i expiració amb una manualitat feta pels alumnes de cinquè i una vivència personal. Pel que fa a l’aparell locomotor, vam portar l’esquelet de mida real del laboratori de l’escola i vam analitzar-lo amb detall per resoldre tots els dubtes i inquietuds.

Us deixem amb un recull d’imatges d’aquestes setmanes tan significatives.

htts://drive.google.com/drive/folders/1BYmVTBkN1WboU2pZYWHNKU6NitaK3yGW?usp=sharing