Les matemàtiques formen part del nostre dia a dia: quan anem a comprar, quan volem mesurar alguna cosa… És un llenguatge quotidià que els nens i nenes de segon van vivenciant, manipulant, representant i en alguns casos portant a l’abstracció.
Durant aquest trimestre hem anat treballant les matemàtiques a través:
- Dels espais. Aquestes propostes més reglades permeten anar treballant conceptes com el valor de la moneda, les sumes, les restes… a partir dels blocs multibase, dels reglets o dels àbacs.
- Innovamat: Hem continuat utilitzant l’aplicació i les estratègies didàctiques per treballar i consolidar conceptes.
- Figures planes i cossos geomètrics: Aquest trimestre hem treballat la diferencia entre ambdós. Primer hem manipulat i creat amb plastilina, després hem fet una gimcana buscant per l’escola diferents cossos geomètrics i per últim hem treballat la tipologia de cos a través dels envasos.
- Sumes i restes a través de la descomposició: Hem continuat sumant i restant utilitzant múltiples estratègies per tal d’anar facilitant el càlcul mental.
- Històries matemàtiques: Petites històries per treballar la comprensió, l’algorisme, les dades matemàtiques…
- Vista d’ocell: Hem treballat aquest tipus de representació per tal d’entendre i saber representar quelcom en un mapa. Per fer-ho hem agafat objectes de la classe!
- Preus i arrodoniments: Començant a conèixer el valor dels diners, hem remenat els catàlegs dels súper, ordenat els productes tenint en compte diferents criteris, arrodonit els preus…
Us deixem amb un tastet d’aquests moments:
https://drive.google.com/drive/folders/10CH41Y0MBq7IMgXyoeuUSc2M5UTc9QmF?usp=sharing