La Llengua Catalana a primer!

Aquest primer trimestre hem treballat la llengua catalana de diferents maneres:

• El retorn del repte: un dia a la setmana fem el retorn del repte on cada nen/a n’és el protagonista. A partir del retorn del repte podem treballar la llengua, ja que llegeixen el repte, l’expliquen i fem un treball fonològic.
  • Consciència fonològica: un dia a la setmana fem consciencia fonològica, en la qual aquest primer trimestre ens hem centrat a partir de dinàmiques de grup, jocs d’escoltar: s’ensenya els nens a escoltar amb els ulls tapats els sorolls de la vida quotidiana, com el soroll de les tisores quan talles, el soroll d’una aixeca oberta, el d’un despertador, jocs com el telèfon, canviar petites coses d’un conte i els nens/es han d’endevinar què s’ha canviat…); jocs de rimes: ja que aquest tipus de jocs dirigeixen l’atenció dels nens i nenes a les semblances i diferències dels sons de les paraules. Alguns dels jocs que hem portat a terme són recitar cantarelles de contes (com el de la rateta, rateta…); o recitar paraules on els nens i nenes han de trobar una altre que rimi.
  • Racons de llengua: aquí aprenem a crear paraules a partir de material divers (amb taps de suro on tenen lletres, amb les lletres que troben al racó de costura fan polseres amb paraules…).
  • Llibreta: escriptura de petits textos d’experiències personals, caps de setmana, notícies, on els nens i nenes expliquen el què han fet,què han menjat, a què han jugat, què han après d’una sortida…
  • Projectes: treball globalitzat en el qual es treballa molt la llengua oral i escrita i s’aprèn molt de vocabulari.
  • Lectura: estones diàries de lectura individual o lectures conjuntes a l’aula.