LET´S CLEAN UP!!

Com cada curs, aquesta setmana les nenes i els nens d’educació infantil, amb l’acompanyament d’algunes famílies, hem participat en La Setmana Europea de Prevenció de Residus (Let’s Clean Up Europe).

Els i les alumnes de P3 vam anar a fer la recollida dels residus que hi havia al parc de sobre l’escola, P4 vam anar a fer la recollida al parc de Ca l’Abril i P5 al bosc més proper. Aquesta activitat és molt engrescadora i significativa per a nosaltres i ens ajuda a prendre consciència de la gran quantitat de residus que generem i que, sovint, no els dipositem on hauríem, fent que el nostre entorn estigui brut i es malmeti la vida d’alguns éssers vius que hi habiten.

Vam recollir ben bé 6 bosses plenes de deixalles de tota mena: plàstics, runa, ferros… Fins i tot vam trobar enterrat un pneumàtic!! Després de la recollida, amb l’ajuda de les mestres, hem seleccionat i classificat els residus per tal de poder-los reciclar i llençar al seu contenidor. Entre tot el trobat, hem fet pilons de plàstic, paper i resta. A la resta ens ha sorprès trobar una sola de sabata, roba, totxanes… I el residu de moda: la mascareta! Hem parlat també d’aquests nous residus i de l’impacte en el medi ambient. També hem parlat de les deixalleries i el tipus de residus que hi podem portar.

Volem agrair l’ajuda rebuda per part de les famílies i la continuïtat dia a dia d’aquesta tasca.

Al final teniu un recull de fotos de l’activitat!!

“Quan abusem del medi ambient, realment estem abusant de nosaltres mateixos”

Isatou Ceesay

ENLLAÇ A LES FOTOS