SEPARADOR MUSICAL CICLE INICIAL 2N TRIMESTRE

Comença l’hivern i amb ell, el fred, el vent, la pluja i ens hem de posar l’abric, els guants i el gorro per abrigar-nos i no agafar un encostipat! La música ens recorda en aquesta estació les cançons prenen un aire fresc i ventós, els instruments es desperten després de les vacances i s’inicien a tocar, el nostre cos s’anima a moure’s per entrar en calor.

Música ressona!  Iniciem les sessions amb un  element central que ens convidarà a seguir el fil conductor de la proposta musical presentada.  Introduïm als nens i a les nenes en un món sensorial per mitjà de la percepció de sons propers al seu entorn quotidià. D’aquesta manera, potenciar la discriminació auditiva en ambients coneguts pels nens i les nenes, com ara la casa, el món animal, la natura (hivern i primavera) o les festes (Carnaval).

Cantem! Les cançons són les protagonistes principals en aquest cicle. Ens ajuden al desenvolupament d’habilitats vocals d’una manera estimulant. També es presten al mim, a l’acció i a la representació, i milloren la respiració i la vocalització així com les postures correctes que faciliten l’emissió de la veu.

Llenguatge musical  Mitjançant activitats pràctiques i vivencials aquest segon trimestre ens aporta  un primer contacte i al segon curs una consolidació d’ alguns signes gràfics del llenguatge musical;  la figura de negra i el seu silenci, així com el pentagrama, la clau de sol i les notes sol, mi i la. També comencem a familiaritzar-nos, de manera implícita, amb les qualitats del so (intensitat, altura, durada i timbre).

Toquem! Fomentem la creativitat per mitjà de la improvisació de sons amb el propi cos o amb instruments musicals; practicar la pulsació i el ritme mitjançant esquemes rítmics i partitures no convencionals, i iniciar-los en el coneixement d’alguns instruments de petita percussió, en ocasions, amb algunes pràctiques de construcció d’instruments. Fomentem  el treball experimental per tal que coneguin les possibilitats del seu cos o d’alguns objectes propers al seu entorn.

Movem-nos! L’expressió corporal i dramàtica és l’habilitat que es pretén treballar en el treball rítmico-musical, mitjançant la improvisació de moviments, l’aprenentatge de noves coreografies o la dramatització. Aquest trimestre hem  tingut l‘oportunitat d’aprendre les danses que ens ofereix el fem dansa com a balls tradicionals,  la qual cosa afavorirà l’acostament al seu propi patrimoni cultural i el respecte a les tradicions d’altres llocs. 

Temps de joc:  Com ja hem explicat, el joc és per als nens i les nenes part de la seva experiència vital, i el valor d’aquest sovint sobrepassa la pràctica de qualsevol altra activitat. A través del joc  tenim l’oportunitat d’interactuar i cooperar amb els companys i companyes. Es crea així l’ambient perfecte perquè se submergeixin en el món de la música d’una manera natural.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>