L’espai d’educació musical ens permet despertar la sensibilitat i aprendre a descobrir el nostre món intern. Ens desperta tota la nostra creativitat a través de la veu, l’instrument i el moviment, i alhora desenvolupar la relació afectiva amb el nostre entorn: companys, mestres i família.
Segons Gardner : “La música activa totes les intel.ligències: la lògica, la numèrica, la emocional, la verbal o lingüística i l’abstracta, aquesta última, unida al moviment, s’incrementa”. És per aquest motiu que nosaltres valorem la música com a vehicle imprescindible pel desenvolupament intel.lectual, emocional i essencial.
El nostre treball setmanal està durant aquest primer trimestre ha estat centrat la vivència corporal, sensitiva, psicoafectiva i sensorial. Els blocs de continguts que abordem a l’espai musical són:
- Cançons: vinculades amb el centre d’interès proposat: les festes i les estacions de l’any assenyalades: castanyada, tardor, Nadal i hivern.
- Educació de l’oïda a través de diferents fonts sonores: experimentació amb objectes i instruments musicals.
- Interiorització i sensibilització del llenguatge musical com a eina d’expressió i interpretació (ritme, melodia, pulsació,compàs, pentagrama, codis del llenguatge…
- Moviment com a mitjà d’expressió i sensibilització motriu, visual i auditiu, per conèixer el propi cos, desenvolupar el sentit rítmic i fomentar els vincles amb els iguals.
- Instrumentació. Pràctica i aplicació dels coneixements del llenguatge als diferents instruments no determinats i determinats: piano, plaques, boomhackers, campanes.
- Audició: Presentació d’algunes obres rellevants de la historia de la música.
Tot el nostre treball ha donat fruit amb el projecte que preparem i mostrem al Concert de Nadal. Aquest any amb “Una Tordera de Cine” on hem presentat i hem brillat!!!! Cinema mut (1r), Somriures i llàgrimes (2nA), Grease (2n B i C).