ÉS TEMPS D’OLIVES

Fa dues setmanes els alumnes de Com anar sols per la vida van collir les olives de l’oliver que tenim a l’hort. El dijous dia 14 les van fer en conserva i de ben segur seran boníssimes, per menjar-les però, encara caldrà esperar uns dies. A continuació ens ho expliquen els protagonistes.

“Aquest article ha estat redactat pels alumnes de la SIEI de secundària. En el text s’han respectat els errors d’ortografia que els alumnes han comès durant la seva redacció per tal de potenciar la seva capacitat comunicativa i respectar el llenguatge utilitzat en les seves produccions”

IZAN 3r ESO

El dia 14-11-19 van fer les olives casi tots els de la siei menys jo,primer

Vam collir les olives un dia l’ alex i jo , despres les vam ficar en un pot gran de color blau, l’ i vam ficar l’ aigua i al dia següent es tenia que canviar fins arribar a 15 dies. El dia 14-11-19 que jo no hi era, jo estava a tecno els ingredients que eran sal, guindi-lles , alls y els estris eran

Pots de vidre per ficar les olives arbequines i ja estaria.”

MARIA 2n ESO

“El dia 14 de novembre els meus companys van a recollir  olives de l’ arbre dina portar pots, el jesús va portar sal , el miquel va portar alls, izan va portar   va portar bitxos i jo vaig portar farigola vam començar fer les olives arbequines vam poar les olives al bol a remull cada dia fins dijous 14  i després vam ficar als pots vam posar aigua amb sal vam barrejar vam ficar als pots vam ficar el primer pot farigola, alls i bitxos i el segon pot farigola”

DINA 2n ESO

“Vam fe  olives arbequines vam fer de  vitxos amb farigola sajolida i ais  i un altre nemes vitxos i farigola i sajolida els ingredients que  vam portar son sal ,vitxos, pots, ais, farigola, sajolida i a quest son els ingredients  que vam portar base una experiència divertida i lla quest pera 3 mesos per menjar-los.”

JESÚS 4t ESO

MIGUEL 2n ESO

“El meu company Izan i l’Àlex van anar a collir les olives a l’hort. Les vam posar amb aigua en un pot de la SIEI. A mi em va tocar treure l’aigua i la tierra de les que estaven a terra. Después els companys de la SIEI, el Jesús va portar sal, la Dina va portar els pots de vidre, la Maria va portar farigola, la profe va portar sajolida i jo vaig portar alls. Vam agafar els pots i vam posar les olives dins, després vam posar aigua amb sal fins que rebozase el got i vam tancar el pot. Ara hem d’esperar 3 mesos per poder menjar-les.”

YASSINE 4rt ESO

“El dia 14 vam recollir les olives de l`hort y els meus companyies van portar els pots y vam netejar les olives hi ho tenim que fer en un boll amb aigua i olives i deixar o 3 mesos després vam agafar una bossa de sal y ho vam ficar amb aigua hi ho vam barrejar y ho vam fer en un pot amb Alls, farigola, y bitxo.”