L’ESCOLA aposta per les CIUTATS GLOBALS i el desenvolupament de la competència global!

La setmana passada vam tenir l’oportunitat d’assistir a una formació molt enriquidora sobre el programa Global Cities a Barcelona. Aquesta iniciativa, impulsada per Bloomberg Philanthropies, vol preparar els estudiants per al món interconnectat d’avui, ajudant-los a desenvolupar coneixements, habilitats, actituds i comportaments clau per ser ciutadans globals.

Com a part del programa, hem començat a implementar a les nostres aules el Codebook for Global Student Learning Outcomes, una eina pràctica que ens ajuda a identificar, ensenyar i mesurar aspectes com l’apreciació per la diversitat, la comprensió cultural, el coneixement global i el compromís global.

Durant aquests primers dies d’ús, els nostres alumnes han participat en activitats i debats que els han permès comparar perspectives, reflexionar sobre problemes globals i entendre com els reptes locals estan connectats amb els desafiaments del món. Hem pogut observar com alguns estudiants comencen a desenvolupar una actitud més oberta davant les diferències culturals, mostren interès per conèixer altres realitats i són capaços de proposar idees creatives per contribuir a la millora local i global.

Estem molt il·lusionats de formar part d’aquest projecte pilot i d’experimentar com eines com el Codebook poden transformar la manera com ensenyem i avaluem les competències globals a l’aula. Continuarem compartint amb tota la comunitat educativa les reflexions, aprenentatges i avenços que vagin sorgint al llarg del curs.

Seguim treballant plegats per educar els ciutadans globals del demà!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut