Entrevistem al Jordi, el fruiter del barri

Alumne 1: Bon dia, senyor Jordi! Moltes gràcies per deixar-nos fer aquesta entrevista. Primer de tot, què li va portar a ser fruter?

Jordi: Bon dia, nois! Doncs des de petit m’ha apassionat el món de les fruites i les verdures. La meva família tenia un hort i vaig aprendre a valorar els aliments frescos i naturals. Més tard, vaig decidir obrir aquesta botiga per compartir aquest amor amb el barri.

Alumne 2: I quins beneficis diria que tenen les fruites i les verdures per a la salut?

Jordi: Són essencials perquè estan plenes de vitamines, minerals i fibra. Per exemple, els cítrics com les taronges i les llimones tenen molta vitamina C, que ajuda el sistema immunitari. Les verdures de fulla verda, com els espinacs, tenen ferro i calci, ideals per als ossos i els músculs. A més, menjar fruita i verdura redueix el risc de malalties com la diabetis o les malalties del cor.

Alumne 2: Quines recomanacions ens donaria per menjar més fruita i verdura?

Jordi: Una idea és incorporar-les als àpats d’una manera divertida. Podeu fer batuts amb fruites variades, amanides colorides o fins i tot snacks com pastanagues o trossos de poma. També és important provar coses noves, com fruites exòtiques o verdures que potser no coneixeu.

Alumne 1: I com podem saber quines fruites i verdures estan de temporada?

Jordi: Això és molt fàcil! Normalment, les fruites i verdures de temporada són més econòmiques i tenen un gust més intens. Per exemple, ara és temps de mandarines, carbasses i moniatos. Si veniu a la botiga, us puc explicar què és millor per a cada època de l’any.

Alumne 2: Per acabar, quin missatge enviaria als nostres companys sobre menjar fruites i verdures?

Jordi: Us diria que les fruites i verdures són el millor regal que podeu fer al vostre cos. Menjar-ne cada dia us donarà energia, us ajudarà a concentrar-vos i us mantindrà sans. A més, són delicioses si les sabeu combinar!

Alumne 2: Moltes gràcies, senyor Jordi! Ens ha encantat aprendre tantes coses.

Jordi: Gràcies a vosaltres! Sempre és un plaer parlar de les fruites i verdures amb gent tan entusiasta.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut