#Aquiproubullying

El nostre centre aquest any continua endinsant-se en el programa #AQUÍPROUBULLYING. Aquest programa posa a l’abast dels centres una proposta educativa per a la prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament escolar. 

Els objectius que continuem treballant són:

  • Sensibilitzar la comunitat educativa de la importància del treball de la provenció.
  • Formar la comunitat escolar per tal de prevenir, detectar i intervenir davant possibles situacions d’assetjament en el centre educatiu. 
  • Apoderar i implicar l’alumnat per detectar i aturar els processos d’assetjament escolar mitjançant accions de servei a la comunitat. 
  • Prevenir possibles situacions d’assetjament en el centre educatiu. 
  • Detectar, intervenir i aturar les situacions d’assetjament escolar. 

Per dur a terme aquests objectius treballem de manera transversal amb activitats dedicades a la prevenció i a la provenció. Aquesta última proporciona als infants un coneixement específic per abordar els conflictes de manera pacífica, és a dir, no violenta.

També realitzem sessions setmanals de cercles de diàleg per crear reforçar el vincle de confiança i seguretat en els diferents grups.

Aquest curs els alumnes de 3r cicle s’han iniciat en una part del programa que contempla un projecte de servei comunitari, els i les “Companys del Benestar”. L’alumnat ha rebut una formació per promoure la seva implicació a fi de detectar i aturar situacions de possible assetjament, i actuar com a agents de benestar per a la resta de companys i companyes de l’escola. 

Funcions dels i les guaites: 

  • Observar fets que puguin derivar en situacions d’assetjament.
  • Estar atents a companys que necessitin ajuda, perquè se senten insegurs, exclosos, amenaçats o agredits. 
  • Intervenir davant les situacions que es considerin lleus o moderades.
  • Derivar les situacions que es considerin greus.

L’alumnat es representa com a agent actiu, amb capacitat de comprometre’s en la detecció i la intervenció en processos d’assetjament, alhora que adquireix amb aquesta acció les habilitats i actituds convivencials pròpies de la convivència social i ciutadana.

Des de tots els àmbits de la nostra comunitat educativa continuem treballant pel benestar dels nostres infants.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut