Petits comediants

S´obre el teló i comença la funció!
Cada dia l´interès dels més petits pel teatre és més gran.
Les funcions de teatre ja no atenen solament als adults, el públic infantil creix i es mostra molt atret per aquesta nova activitat. El llenguatge, els escenaris, els guions,… utilitzats en el teatre infantil, cada día aconsegueixen transmetre sentiments i valors i es transforma en una gran eina educativa pels nens.

Què aporta el teatre infantil

El teatre s´ha convertit en una gran eina d´aportacions invalorables.
D´una forma immediata i amena, connecta a l´infant amb el món de l´art i li obre les portes de la sensibilitat estètica, de la reflexió, de la capacitat d´emocionar-se, riure i plorar, de comprendre diferents visions y realitats de la vida i del món.
Obre les portes al coneixement, a la cultura i a històries sense fronteres.
Al mateix temps que el teatre convida als nens al pensament i a la reflexió, també els atreu a la diversió.
El teatre és un llenguatge que treballa amb la literatura, la música, la pintura, la dansa, el cant i el mim. A través d´aquests elements, una bona obra de teatre produeix admiració, excitació i desig de tornar-la a veure.

El teatre és una bona alternativa per evitar que els infants estiguin exposats tot un cap de setmana a la televisió o a l´ordinador. Com pares responsables, s´ha de vigilar el seu temps lliure, guiar-los i motivar-los a participar en activitats saludables i entretingudes. Portar-los al teatre és una bona opció. .

Per què portar els nens i nenes al teatre.

Els infants no s´han de portar al teatre només perquè no estiguin entregats tot el dia a les noves tecnologies.
El teatre els obre les portes a la creació, al conte i a la història.
Les experiències dels sentits, de l´atenció, visió i auditives, aporten una riquesa artística i cultural excel·lents.
Existeixen diferents tipus d´obres infantils. Els contes clàssics, les obres musicals, les diferents danses, són alguns estils que ofereix el teatre infantil i segurament els infants es sentiran atrets per alguna d´elles o més per una que per altra. El teatre fa que el nen o nena exerciti el seu propi pensament esforçant-se per entendre el que vol dir l´obra.
La millor edat per començar a portar els infants al teatre és a partir dels 3 o 4 anys. Al principi, ells tindran dificultat per entendre el que vol dir l´obra. Quan són molt petits, es recomana que abans d´arribar al teatre, els expliquem com és el teatre, quina obra veuran, qui són els actors i en què es diferencia el teatre de la televisió o el cinema. A mida que van creixent, els infants van comprenent més i amb més facilitat. El que és important és portar-lo a veure una obra dirigida a la seva edat, i així s´aconseguirà un interès i una atenció adequats.