Deures de 6è

TERCERA SETMANA (del 30 de març al 5 d’abril)

Aquesta setmana començarem a enviar-vos feina a través del grup-classe que tenim al CLASSROOM, per això, és important que entreu al correu de l’escola i accepteu la sol·licitud que us va enviar en Jordi Vilalta per afegir-vos al grup (els qui no ho hàgiu fet). Si hi ha feines que no siguin formularis, les podeu respondre en un document de drive i compartint-lo amb el/la mestra corresponent.

 

LLENGUA:

http://www.ceip-diputacio.com/la%20motxilla.htm    (La motxilla. Web amb molts recursos de diferents àrees. Entrar a 3r a 6è. A l’apartat de CATALÀ, treballar: entrena’t per llegir i lectura eficaç.

 

Apartat de gramàtica: 

(pag1)  prefixos/sufixos.

(pág 3) Els articles jclic (activitats de repàs diverses)

 

Apartat d’ortografia

  • Pàg 3 – Els accents

Contes i lectures 

Bon recurs per llegir i escoltar diferents contes.

 

Llegir i comprendre

Diferents comprensions lectores curtes

 

www.edu365com/primaria/catala/endevinalles/portada.htm    (pàgina interessant amb endevinalles…)

www.memcat.org/infantil/contesb/index.html        (pàgina interessant i divertida per crear contes “bojos” a partir d’unes condicions que es proposen i es demanen)

 

www.edu365.cat/primaria/catala/ortografia/index.html    (Aventura’t amb l’ortografia. Pàgina molt interessant per treballar l’ortografia de català. Treballar sobretot B/V, però es pot treballar també la resta d’activitats).

 

A l’apartat de CASTELLANO, entrar a Ortografía – G/J.

Lecturas

Varios cuentos para leer y escuchar

Gramática:

Ejercicios: muchos ejercicios.

 

MATES:

www.usaelcoco.com    (Interessant web amb moltes activitats de matemàtiques).

 

MEDI: 

Recordeu que teniu el dossier de medi que estem treballant a l’aula per rellegir i acabar a casa. Centreu-vos en la informació de l’edat mitjana i no us capfiqueu ni estudieu de memòria les llegendes i la part dels topònims de Montsoriu. Llegiu a poc a poc la resta i enteneu bé el que llegiu, ho podeu subratllar i fer-ne un resum esquema. Penseu també en el treball que esteu fent sobre els diferents estaments de l’època a informàtica. Us pot fer servei per entendre millor aquest enllaç:

 

http://www.ceip-diputacio.com/la%20motxilla.htm    (La motxilla. Entrem a MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL – Blocs 5 a 7 – Bloc 5 – Edat mitjana

 

www.edu365.cat/infantil/monperunforat///index.htm    (El món per un forat. Diferents vídeos i activitats sobre el medi)

 

VARIS:

http://csda.gencat.cat/ca/arees_d_actuacio/avaluacions-consell/avaluacio-sise-primaria/    (Pàgina del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu. Podem practicar amb les proves de Competències Bàsiques de 6è, amb exemples de diferents cursos. Cal entrar al curs en qüestió i anar a models de proves. Entrar a la matèria que ens interessi i fer la prova que hi ha. No es pot fer on-line, però va molt bé per anar “entrenant”. A classe se n’han treballat ja algunes. Interessant treballar especialment la part de Comprensió Lectora i Escrita.

Aquesta setmana podem fer:

  • 2010-2011
  • 2011-2012
  • 2012-2013

 

ENGLISH:

Join you Google Classroom and try to complete 2 forms:

  • Places in a town or a city form to review the vocabulary in Unit 4.
  • Past of the verb to be form to review the grammar in Unit 4.

 

To review how to tell the time. You can watch the video and do some activities.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/how-videos/how-tell-the-time

And… Don’t forget the Weekly! https://sites.google.com/view/theenglishday2020/top-seven/weekly-activities?authuser=0

 

VALORS-RELIGIÓ

 

Per aquesta setmana, només et proposem una activitat, però millor si la pots fer una miqueta cada dia i amb la família.

 

PER A TOTA LA FAMÍLIA

 

En algun moment, mentre fas algun dels àpats del dia, sigui esmorzar, dinar, berenar o sopar, et poses a fer tots els gestos molt molt lentament, a CÀMERA LENTA.

 

Fes-ho tot molt a poc a poc: agafar el cobert, agafar alguna cosa del plat, tassa,…posar-ho a la boca, mastegar…sobretot…mastegar molt a poc a poc, assaborint i sentint cada trosset que et poses a la boca. Fixa’t amb cada moviment, cada part del cos que fas servir, fixa’t bé amb el gust, la textura del que menges…pots fer grans descobriments!!

 

Ahhh també pots ESTIRAR FILS…que vol dir fixar-te amb el que es necessita perquè allò que estàs menjant hagi arribat fins a la teva boca. Per exemple, el pa: qui ho ha anat a comprar, qui ho ha posat a la taula, qui ho ha portat a la botiga, qui l’ha fet, a on l’ha fet, què ha necessitat per fer-ho (aigua, farina, llevat, sal… i la farina d’on ha sortit, i l’aigua….) i així ANAR ESTIRANT, ESTIRANT.

 

La primera vegada ho pots fer durant un minut, aproximadament, i cada dia afegir-hi una mica més.

 

Després, es pot parlar de com ens hem sentit, què hem descobert, si ha estat agradable o desagradable, els fils que hem estirat,…

 

El que hagis sentit és perfecte.

 

TRANQUIL·LITAT A LA RESPIRACIÓ, PAU EN EL COR, SERENITAT A LA MENT.

 

 

  • ACTIVITATS PELS ALUMNES QUE TENEN UN PLA INDIVIDUALITZAT:

 

DEURES ADAPTATS   6è CURS

 

MATEMÀTIQUES 

 

COMPTA I PENSA  al següent enllaç fitxes 1, 2, 3, i 4

https://www.barcanova.cat/descargas/barcanova/propuestas/1471389_RD_2833.pdf

 

Els que tenen quadern de Mates adaptat han de fer 3 pàgines cada setmana

 

http://toytheater.com/math-flash-cards  concurs de targetes de matemàtiques

 

CATALÀ 

http://www.edu365.cat/catala/mudsmots/index.html   Bloc 2

 

INFOK: https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/: Escolteu una notícia i la resumiu.

 

PRACTICAR ORTOGRAFIA  Aventura’t amb l’ortografia.

www.edu365.cat/primaria/catala/ortografia/index.htm

 

100 paraules per escriure https://clic.xtec.cat/projects/100paraules/jclic.js/index.html

 

 

 

 

Segona setmana (del 23 al 29 de març 20)

LLENGUA CATALANA:

http://www.ceip-diputacio.com/la%20motxilla.htm    (La motxilla. Web amb molts recursos de diferents àrees. Entrar a 3r a 6è. A l’apartat de CATALÀ, treballar: entrena’t per llegir i lectura eficaç.

Apartat de gramàtica: 

(pàg. 1) els diftongs

(pàg. 2) Q.Virtuals.

(pàg. 3) gramática (repassem llengua).

Apartat d’ortografia

  • Pàg 3 – Els accents

Contes i lectures 

Bon recurs per llegir i escoltar diferents contes.

Llegir i comprendre

Diferents comprensions lectores curtes

www.edu365.cat/primaria/catala/ortografia/index.html    (Aventura’t amb l’ortografia. Pàgina molt interessant per treballar l’ortografia de català. Treballar sobretot B/V, però es pot treballar també la resta d’activitats).

LLENGUA CASTELLANA

http://www.ceip-diputacio.com/la%20motxilla.htm    (La motxilla. Web amb molts recursos de diferents àrees. Entrar a 3r a 6è a l’apartat de CASTELLANO, entrar a Ortografía – G/J.

Lecturas

Varios cuentos para leer y escuchar

Ortografía

(pág 2): Ejercicios 2,3, dictados 6e curso (lee y corrige los errores)

Gramática

(pág 2):  demostrativos CS 1,2

Ejercicios: sustantivos/adjetivos (jclic)

MATES:

http://www.ceip-diputacio.com/la%20motxilla.htm    (Entrar a 3r a 6è. a l’apartat de MATES – apartat Espai, Forma i Mesura – Poliedres i Cossos rodons. Hi ha molt per treballar aquest tema.

MEDI: 

Recordeu que teniu el dossier de medi que estem treballant a l’aula per rellegir i acabar a casa. Centreu-vos en la informació de l’edat mitjana i no us capfiqueu ni estudieu de memòria les llegendes i la part dels topònims de Montsoriu. Llegiu a poc a poc la resta i enteneu bé el que llegiu, ho podeu subratllar i fer-ne un resum esquema. Penseu també en el treball que esteu fent sobre els diferents estaments de l’època a informàtica. Us pot fer servei per entendre millor aquest enllaç:

http://www.ceip-diputacio.com/la%20motxilla.htm    (La motxilla. Entrem a MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL – Blocs 5 a 7 – Bloc 5 – Edat mitjana

VARIS:

http://csda.gencat.cat/ca/arees_d_actuacio/avaluacions-consell/avaluacio-sise-primaria/    (Pàgina del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu. Podem practicar amb les proves de Competències Bàsiques de 6è, amb exemples de diferents cursos. Cal entrar al curs en qüestió i anar a models de proves. 

Practicar les del Curs 2015 -2016, 2014-2015 i 2013-2014 

Entrar a la matèria que ens interessi i fer la prova que hi ha. No es pot fer on-line, però va molt bé per anar “entrenant”. A classe se n’han treballat ja algunes. Interessant treballar especialment la part de Comprensió Lectora i Escrita.

MÚSICA

Tal com ja us havia comentat, aviat havíem de començar a estudiar les característiques dels instruments de vent.

Hauríeu de fer una llista amb 10 noms d’instruments de vent. També podeu buscar vídeos i així escoltareu el seu so i veureu com es toquen.

ENGLISH

 

  • New Weekly! 

 

https://sites.google.com/view/theenglishday2020/top-seven/weekly-activities?authuser=0

 

 

Audios – còpia aquest link al buscador: 

file:///C:/Users/sarac/Downloads/BIG_3044423609050317_00.mp3

Podeu enviar-me la feina que hagueu anat fent a través de Google Classroom, heu rebut una invitació al vostre correu electrònic. Per qualsevol dubte el meu és: saracastillo@pfangles.cat

TAKE CARE AND DO YOUR BEST! 🙂

INFORMÀTICA: Entreu al vostre correu de gmail i veureu un correu nou amb el títol “Hola a tots”. Obriu-lo i seguiu les instruccions. Veureu que us convido a unir-vos a una classe per internet on ens hi trobarem tots. Si esteu en contacte entre volsaltres digueu-vos-ho uns als altres a veure si aconseguim trobar-nos-hi tots. Una abraçada!

Valors Religió

1.-Veure la pel·lícula “El príncep d’Egipte” en el següent enllaç

https://www.youtube.com/playlist?list=PLfYXIo5iXYsj04jeWyKuYbsOpc3AgFyPz

  1. Activitats suggerides
  1. Fes dues llistes en un foli. Una, de capacitats, dons i habilitats que creus que mostra Moisès a la pel·lícula. A l’altra llista escriu-hi les capacitats, dons i habilitats que creus que tens tu. RECORDA, LA LLISTA POT SER MOLT i MOLT LLARGA. TENS GRANS DONS, HABILITATS I CAPACITATS. BUSCA BÉ!
  1. RECORDA QUE ARA TENS TEMPS PER FER I ENSENYAR “MOMENTS ESPECIALS DE SILENCI INTERIOR” (ja saps, respiracions i relaxacions…en saps molts …ànims!!). 

TRANQUIL·LITAT A LA RESPIRACIÓ, PAU EN EL COR, SERENITAT A LA MENT

Priemra setmana (del 16 al 22)

PRIMERA SETMANA: De moment us passem tota una sèrie d’activitats que podeu anar fent amb l’ordinador… no sabem quants dies haurem d’estar a casa, però de moment us deixem això! Així podreu anar repassant el que hem fet i segur que no us avorriu!

 

LLENGUA:

http://www.ceip-diputacio.com/la%20motxilla.htm (La motxilla. Web amb molts recursos de diferents àrees. Entrar a 3r a 6è. A l’apartat de CATALÀ, treballar: entrena’t per llegir i lectura eficaç.

Apartat de gramàtica: 

(pàg1) les categories gramaticals (teoria per repassar)

(pàg 2) paraules compostes

(pàg 3) jclic dels determinants

 

Apartat d’ortografia

  • Pàg 3 – Els accents

Contes i lectures 

Bon recurs per llegir i escoltar diferents contes.

 

Llegir i comprendre

Diferents comprensions lectores curtes

 

www.memcat.org/infantil/contesb/index.html     (pàgina interessant i divertida per crear contes “bojos” a partir d’unes condicions que es proposen i es demanen)

 

www.edu365.cat/primaria/catala/ortografia/index.html (Aventura’t amb l’ortografia. Pàgina molt interessant per treballar l’ortografia de català. Treballar sobretot B/V, però es pot treballar també la resta d’activitats).

 

Igualment a La Motxilla, a l’apartat de CASTELLANO, entrar a Ortografía – G/J.

Lecturas

Varios cuentos para leer y escuchar

 

Ortografía

pág 1: Aprendrer ortografia és fàcil

pág 2: sílabas y acentos

Gramática

pág1 : los determinantes 3 y 4, demostrativos 1, 3, 4.

Ejercicios:  gramática 2Jclic

MATES:

http://www.ceip-diputacio.com/la%20motxilla.htm (Entrar a 3r a 6è. a l’apartat de MATESNumeració i càlculMultiplicar. treballar: taules de multiplicar.

www.usaelcoco.com (Interessant web amb moltes activitats de matemàtiques).

MEDI

Recordeu que teniu el dossier de medi que estem treballant a l’aula per rellegir i acabar a casa. Centreu-vos en la informació de l’edat mitjana i no us capfiqueu ni estudieu de memòria les llegendes i la part dels topònims de Montsoriu. Llegiu a poc a poc la resta i enteneu bé el que llegiu, ho podeu subratllar i fer-ne un resum esquema. Penseu també en el treball que esteu fent sobre els diferents estaments de l’època a informàtica. Us pot fer servei per entendre millor aquest enllaç:

 

http://www.ceip-diputacio.com/la%20motxilla.htm (La motxilla. Entrem a MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL – Blocs 5 a 7 – Bloc 5 – Edat mitjana. Podem veure el material que ens ofereix.

 

INFORMÀTICA.-  Acabar el treball sobre l’Edat mitjana amb el “Google slides”. 

 

VARIS:

http://csda.gencat.cat/ca/arees_d_actuacio/avaluacions-consell/avaluacio-sise-primaria/ (Pàgina del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu. Podem practicar amb les proves de Competències Bàsiques de 6è, amb exemples de diferents cursos. Cal entrar al curs en qüestió i anar a models de proves. Entrar a la matèria que ens interessi i fer la prova que hi ha. No es pot fer on-line, però va molt bé per anar “entrenant”. A classe se n’han treballat ja algunes. Interessant treballar especialment la part de Comprensió Lectora i Escrita.

 

  • Aquesta primera setmana podem entrar als cursos: 

 

  • 2016-2017
  • 2017-2018
  • 2018-2019

ENGLISH

Des de l’àrea de llengua estrangera de l’escola, us deixem un llistat d’activitats, eines i recursos online per tal que pugueu treballar la llengua anglesa des de casa. La primera web que us proposem és l’Agenda Web. En aquesta plataforma hi ha molt material, trobareu molt vocabulari a més a més de gramàtica. Recomanem escollir el vocabulari i la gramàtica que hem treballat durant el curs, per tal de fer-ne un repàs i aprofundir encara més en el tema. https://agendaweb.org/ En aquestes webs també trobareu molt vocabulari, a més a més d’explicacions i recursos que us poden ajudar a fer els deures:

https://www.ejerciciosinglesonline.com/exercises-and-theory/primaria/

https://www.allthingsgrammar.com 

https://dictionary.cambridge.org/es/

Recull d’activitats per a treballar totes les dimensions de la llengua:  https://learnenglishkids.britishcouncil.org  

Els i les alumnes de heu de seguir realitzant les activitats setmanals (Weekly): https://sites.google.com/view/theenglishday2020/top-seven/weekly-activities?authuser=0

També podeu trobar models de proves de Competències Bàsiques de 6è de llengua estrangera en aquest link. Cal clicar on posa models de prova en els diferents anys. 

http://csda.gencat.cat/ca/arees_d_actuacio/avaluacions-consell/avaluacio-sise-primaria/ 

Adjuntem unes fitxes per repassar el que hem treballat fins ara a l’escola. Cal que les porteu fetes quan tornem a l’escola. Per aquesta setmana:

 

Repassem primer el que vam explicar a 5è… https://youtu.be/O3FdGPehN-E

 

Vocabulary: https://drive.google.com/file/d/1iRwRDxtagcOfGV1_n2dUZrZvuNSrIr2C/view?usp=sharing

Grammar: https://drive.google.com/file/d/1hGeClq69RCy3K76HSs_i6OcSH7gl3vZe/view?usp=sharing