TERCERA SETMANA (del 31 al 5 d’abril)
No podem perdre el tren… 3a part
Aquesta setmana començarem a enviar-vos feina a través del grup-classe que tenim al CLASSROOM, per això, és important que entreu al correu de l’escola i accepteu la sol·licitud que us va enviar en Jordi Vilalta per afegir-vos al grup (els qui no ho hàgiu fet). Les feines que no són formularis, les podeu respondre en un document de drive i compartint-lo amb la mestra corresponent.
RECORDEU !!!
Tot el que tingui aquest símbol ( ! ) s’haurà d’entregar quan tornem a l’escola.
Català
- ! Fer la lectura 12 del dossier “A veure si m’entens…”
- Envia’ns per correu, la redacció del text instructiu de “Com posar una rentadora” que vau fer la setmana passada. Recorda que ha de tenir totes les parts d’aquest tipus de text, a més d’un títol i el vostre nom.
- Us afegim un enllaç amb llibres online per si els voleu llegir… Llibres en català
__________________________________________________________________
Us mantenim els enllaços amb activitats extres perquè pugueu anar fent…:
- Seguir fent les activitats d’ortografia i comprensió del següent enllaç: ACTIVITATS MÓN – MON LECTOR. Has d’escollir el quadern 5, és el que correspon a 5è. Si et són massa difícils pots fer el 4. Per accedir-hi, has d’escriure el teu nom i el nom de l’escola.
- Fer 1 dictat en línia per setmana: DICTATS EN LÍNIA. Ja sabeu com funcionen.
- Altres adreces que et poden ajudar:
Castellà
- ! ”A ver si me entiendes” número 12..
- Respon els formularis del Classroom
- Us afegim un enllaç amb llibres online per si els voleu llegir… Llibres en castellà
__________________________________________________________________
Us mantenim els enllaços amb activitats extres perquè pugueu anar fent…:
- Fes les activitats d’ortografia del següent enllaç: ACTIVITATS MÓN – MUNDO ORTOGRÁFICO. Per accedir-hi es fa de la mateixa manera que a català.
- Continuar estudiant l’examen de castellà tema 6-7.
Mates
- ! Fer 5 multiplicacions (per 1, 2 o 3 xifres) i 5 divisions (d’una xifra, per exemple 3457: 6=) per setmana. (més avall trobareu l’explicació de com multipliquem i dividim). Fes-les a la llibreta. Recorda que estigui ben presentat i que s’entengui.
- Respon els formularis i fes les tasques que hi ha penjades al Classroom
- També us podeu registrar a SMARTICK, un programa de matemàtiques, per treballar cadascú al seu ritme, es va adaptant al nivell de l’alumne.
__________________________________________________________________
Us mantenim els enllaços amb activitats extres perquè pugueu anar fent…:
- Fes les activitats del següent enllaç: ACTIVITATS MÓN – MÓN MATEMÀTIC
- Altres adreces que us poden ajudar:
- Matemàtiques – divisió 1
- Matemàtiques – Divisió 2
- Matemàtiques -Multiplicació 1
- Matemàtiques – Multiplicació 2
- Matemàtiques – Multiplicació 3
Medi
- Respon els formularis del Classroom.
__________________________________________________________________
- Us deixem la informació de la setmana passada perquè la pugueu repassar si és necessari.
Sistema Nerviós
EXPLICACIÓ:Powerpoint del Sistema Nerviós
JOC: Parts del Sistema Nerviós Central
** A més podeu fer activitats de les que hi ha al blog de 5è (la motxilla…)
English
Join you Google Classroom and try to complete 2 forms:
- Jobs and professions form to review the jobs in Unit 4.
- Past of the verb to be form to review the grammar in Unit 4.
Extra activities and support for parents:
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/covid-19-support-for-parents
Valors – Religió
- PER A TOTA LA FAMÍLIA
En algun moment, mentre fas algun dels àpats del dia, sigui esmorzar, dinar, berenar o sopar, et poses a fer tots els gestos molt molt lentament, a CÀMERA LENTA.
Fes-ho tot molt a poc a poc: agafar el cobert, agafar alguna cosa del plat, tassa,…posar-ho a la boca, mastegar…sobretot…mastegar molt a poc a poc, assaborint i sentint cada trosset que et poses a la boca. Fixa’t amb cada moviment, cada part del cos que fas servir, fixa’t bé amb el sabor, la textura del que menges…pots fer grans descobriments!!
Ahhh també pots ESTIRAR FILS…que vol dir fixar-te amb el que es necessita perquè allò que estàs menjant hagi arribat fins a la teva boca. Per exemple, el pa: qui ho ha anat a comprar, qui ho ha posat a la taula, qui ho ha portat a la botiga, qui l’ha fet, a on l’ha fet, què ha necessitat per fer-ho (aigua, farina, llevat, sal… i la farina d’on ha sortit, i l’aigua….) i així ANAR ESTIRANT, ESTIRANT.
La primera vegada ho pots fer durant un minut, aproximadament, i cada dia afegir-hi una mica més.
Després, es pot parlar de com ens hem sentit, què hem descobert, si ha estat agradable o desagradable, els fils que hem estirat,…
El que hagis sentit és perfecte.
TRANQUIL·LITAT A LA RESPIRACIÓ, PAU EN EL COR, SERENITAT A LA MENT.
- ACTIVITATS PELS ALUMNES QUE TENEN UN PLA INDIVIDUALITZAT:
DEURES ADAPTATS 5è CURS |
MATEMÀTIQUES
https://www.barcanova.cat/descargas/barcanova/propuestas/1471281_RF_5035.docx
https://www.barcanova.cat/descargas/barcanova/propuestas/1471281_RF_3353.docx
Cadascú del seu quadern, les que tenen :
- MATES Dossier d’aprenentatge Mates Barcanova de 3r; pàg 48,49, 52,53 i 59
- Quadern d’aprenentatge Barcanova de 2n quadern nº 4; pàgines 4,5,6,8,9,10
COMPTA I PENSA fitxes 1, 2, 3, i 4 https://www.barcanova.cat/descargas/barcanova/propuestas/1471281_RD.pdf
NUMERACIÓ fitxa 2, 3, 4 5 i 6 Mirar la podeu fer oral, imprimir o escriure només els resultats.
https://www.barcanova.cat/descargas/barcanova/propuestas/1471281_RD_2837.pdf
PRÀCTIQUES DE CALCUL http://toytheater.com/fraction-addition-visualizer
CATALÀ Les que tenen :
Lectures. Comencem, continuem, acabem Nº 2.1 Acaba’ l tot
Rubio, l’art d’aprendre. nº 3 Competència lectora. Món viatger .
Lectura : Continents del món i els exercicis
CASTELLÀ
Del quadern : Punto y Aparte nº 2 serie Amarilla Editorial Nadal pàgines 3,4, i 5
Segona setmana (del 23 al 29 de març 20)
No podem perdre el tren… 2a part
Esperem que estigueu tots bé i que no se us facin massa llargs aquests dies… Per això us fem arribar algunes feinetes més. Veureu que aquesta setmana hi ha algunes coses que mantenim. D’altres les hem afegit. Llegiu-ho bé!
RECORDEU !!!
Tot el que tingui aquest símbol ( ! ) s’haurà d’entregar quan tornem a l’escola.
Català
- ! Llegeix un llibre que tinguis per casa i fes una fitxa resum. (continuació)
- ! Estudiar per a l’examen: Text instructiu. Per fer-ho, mira el vídeo que hi ha en aquest enllaç i segueix les indicacions: Fes la redacció en net (a mà o a l’ordinador) i porta-la a l’escola quan tornem.
- Fer 1 dictat en línia per setmana: DICTATS EN LÍNIA. Ja sabeu com funcionen.
- Altres adreces que et poden ajudar:
Castellà
- ! ”A ver si me entiendes” números 10 i 11.
- Fes les activitats d’ortografia del següent enllaç: ACTIVITATS MÓN – MUNDO ORTOGRÁFICO. Per accedir-hi es fa de la mateixa manera que a català.
- Continuar estudiant l’examen de castellà tema 6-7.
Mates
- ! Fer 5 multiplicacions (per 1, 2 o 3 xifres) i 5 divisions (d’una xifra, per exemple 3457: 6=) per setmana. (més avall trobareu l’explicació de com multipliquem i dividim). Fes-les a la llibreta. Recorda que estigui ben presentat i que s’entengui.
- ! Pàgina 99 del quadern d’activitats (les peces del tangram són a la pàgina 193)
- ! Pàgines 103-104 del quadern d’activitats. La 104 diu fer grups, però feu-ho individualment.
- Altres adreces que us poden ajudar:
- Matemàtiques – divisió 1
- Matemàtiques – Divisió 2
- Matemàtiques -Multiplicació 1
- Matemàtiques – Multiplicació 2
- Matemàtiques – Multiplicació 3
- També us podeu registrar a Smartick: https://www.smartickmethod.com/loginAsParent.html és una web que genera exercicis diversos de matemàtiques (tipus App). Per registrar-vos necessiteu l’ajuda i el permís dels vostres pares.
Medi
- ! Estudiar per l’examen de comarques. Pots fer servir aquests enllaços:
i per repassar:
- Llegeix amb atenció l’explicació del Sistema Nerviós, mira els vídeos i fes el joc:
Enllaç de medi per treballar el sistema nerviós central.
EXPLICACIÓ:Powerpoint del Sistema Nerviós
JOC: Parts del Sistema Nerviós Central
** A més podeu fer activitats de les que hi ha al blog de 5è (la motxilla…)
English
Per repassar el vocabulari de la Unitat 4:
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/es/category/topics/jobs
Per repassar la gramàtica de la setmana anterior: https://youtu.be/O3FdGPehN-E
Full d’activitats: GRAMMAR ACTIVITIES
INFORMÀTICA: Entreu al vostre correu de gmail i veureu un correu nou amb el títol “Hola a tots”. Obriu-lo i seguiu les instruccions. Veureu que us convido a unir-vos a una classe per internet on ens hi trobarem tots. Si esteu en contacte entre volsaltres digueu-vos-ho uns als altres a veure si aconseguim trobar-nos-hi tots. Una abraçada!
Valors Religió
- Lectura del capítol 6 del conte Tanparlaina i les activitats suggerides:
- Veure la pel·lícula Azur i Asmar al següent enllaç:
https://www.youtube.com/watch?v=QgYPkZnysRA
Podries parar-te a reflexionar sobre aquesta pel·lícula. Per exemple:
- Intenta descriure les emocions que senten Azur i Asmar quan, de petits, són separats.
- Intenta posar-te al lloc del pare de l’Azur. Per què creus que el fa anar a estudiar lluny de casa seva?
- Què en penses de la manera com el pare de l’Azur acomiada a la dida?
- Per què creus que l’Azur decideix anar a conèixer el país de l’altre banda del mar?
- Per a quines raons l’Azur decideix fer-se passar per cec?
- Per què quan es troben per primer cop, ja de grans, l’Asmar no vol saber res de l’Azur? Què en penses de la seva actitud?
- Què opines del final de la pel·lícula?
- Descriu tot allò que et suggereixi el film, allò que t’ha passat pel cap, el que has sentit, potser pots reflectir-ho amb un DIBUIX O QUALSEVOL OBRA D’ART QUE TINGUIS POSSIBILITAT DE FER. Ànims
- RECORDA QUE ARA TENS TEMPS PER FER I ENSENYAR “MOMENTS ESPECIALS” (ja saps, respiracions i relaxacions…en saps molts …ànims!!).
TRANQUIL·LITAT A LA RESPIRACIÓ, PAU EN EL COR, SERENITAT A LA MENT
Música
Buscar informació sobre la família de músics Strauss (la seva vida i les seves músiques més conegudes).
Setmana del 16 al 22
No podem perdre el tren… 1a part
Com que no sabem quants dies estarem sense poder anar a l’escola, us fem arribar unes quantes feines perquè pugueu anar fent. Aquesta feina és per la primera setmana, però veureu que hi ha enllaços des d’on podreu anar fent totes les setmanes.
Tot el que tingui aquest símbol ( ! ) s’haurà d’entregar quan tornem a l’escola.
Català
- ! Llegeix un llibre que tinguis per casa i fes una fitxa resum. (tens tots els dies per fer-ho). Descarrega’t la fitxa: MODEL FITXA LLIBRE
- ! “A veure si m’entens” número 11.
- ! Estudiar per a l’examen: Text instructiu (pàgines 132-133)
- Fes les activitats d’ortografia i comprensió del següent enllaç: ACTIVITATS MÓN – MON LECTOR. Has d’escollir el quadern 5, és el que correspon a 5è. Si et són massa difícils pots fer el 4. Per accedir-hi, has d’escriure el teu nom i el nom de l’escola.
- Fer 1 dictat en línia per setmana: DICTATS EN LÍNIA. Ja sabeu com funcionen.
Castellà
- !A ver si me entiendes números 8 i 9.
- ! Estudiar per l’examen: Tema 6- El adjetivo, Tema 7 – las palabras homófonas y diptongos e hiatos.
- Fes les activitats d’ortografia del següent enllaç: ACTIVITATS MÓN – MUNDO ORTOGRÁFICO. Per accedir-hi es fa de la mateixa manera que a català.
Mates
- ! Fer 5 multiplicacions (per 1, 2 o 3 xifres) i 5 divisions (d’una xifra, per exemple 3457: 6=) per setmana. (més avall trobareu l’explicació de com multipliquem i dividim). Fes-les a la llibreta. Recorda que estigui ben presentat i que s’entengui.
- ! pàgines 100-101 i 102 del quadern. (al llibre de text hi ha la informació necessària per fer-les)
- Fes les activitats del següent enllaç: ACTIVITATS MÓN – MÓN MATEMÀTIC. Has de seguir les mateixes instruccions que hi ha a l’apartat de català.
Material explicatiu:
Medi
- ! Acabar de pintar el mapa de comarques
- ! Estudiar per l’examen de comarques.
English Des de l’àrea de llengua estrangera de l’escola, us deixem un llistat d’activitats, eines i recursos online per tal que pugueu treballar la llengua anglesa des de casa. La primera web que us proposem és l’Agenda Web. En aquesta plataforma hi ha molt material, trobareu molt vocabulari a més a més de gramàtica. Recomanem escollir el vocabulari i la gramàtica que hem treballat durant el curs, per tal de fer-ne un repàs i aprofundir encara més en el tema. https://agendaweb.org/ En aquestes webs també trobareu molt vocabulari, a més a més d’explicacions i recursos que us poden ajudar a fer els deures:
- https://www.ejerciciosinglesonline.com/exercises-and-theory/primaria/
- https://www.allthingsgrammar.com
- https://dictionary.cambridge.org/es/
- Recull d’activitats per a treballar totes les dimensions de la llengua: https://learnenglishkids.britishcouncil.org
Adjuntem unes fitxes per repassar el que hem treballat fins ara a l’escola. Cal que les porteu fetes quan tornem a l’escola. Per aquesta setmana:
Vocabulary: https://drive.google.com/file/d/1CWvpRFhLswNXii07u0nse_2TB_Q7xth_/view?usp=sharing
Grammar: https://drive.google.com/file/d/1pRnZbCfdwVz7bUAkF4C5XJzsdQO_W1PD/view?usp=sharing