Chromebooks

Tenim un armari amb dispositius Chromebook que actualment utilitzen els alumnes de Cicle Superior.

Estem pendents de l’aprovació de la subvenció “Activa el teu projecte” de l’Ajuntament de Girona per tal de poder adquirir més Chromebooks, destinats al treball dels alumnes de Cicle Mitjà.

I, també al llarg d’aquest any 2021, la nostra intenció és adquirir un altre armari amb 26 Chromebooks més per a Cicle Superior gràcies a l’aportació econòmica de l’AFA i de la tresoreria de l’escola.

Però, què és un Chromebook?

És un ordinador portàtil que funciona amb el sistema operatiu Google Chrome OS. Està dissenyat per treballar al núvol, així és que tots els arxius estan en línia i no en el disc dur de l’ordinador.

Això significa que mai es perd el treball que s’estigui fent i que s’hi pot accedir des de qualsevol dispositiu, tan Chromebook com un altre tipus d’ordinador.

Aquests tipus de dispositius són els més utilitzats pels estudiants de Primària d’arreu del món perquè tenen un és fàcil, són versàtils, segurs, còmodes, ràpids, lleugers, tenen una llarga durada de la bateria, amb un preu assequible, es poden compartir entre diferents alumnes i permeten el treball col·laboratiu i cooperatiu.

Com que cada alumne/a de la nostra escola de 4t a 6è té una adreça electrònica sota el domini @escolataiala.cat, poden utilitzar el seu compte i així accedir a la seva configuració personalitzada.

A més a més, els Chromebooks són l’eina ideal per utilitzar les Google Apps com Gmail, Classroom, Drive, Docs… que els alumnes i mestres de Cicle Mitjà i Superior van aprenent a utilitzar com a recurs durant el procés d’aprenentatge.

Per a més informació, podeu consultar la pàgina www.google.com/chromebook/chrome-os