MÚSICA del 5 al 8 de novembre – RAVEL i TRENCADÍS

Aquesta setmana escoltarem una peça de Maurice Ravel, la part final de l’obra Ma mère l’Oye (La meva mare oca), escrita entre el 1908 i el 1910.

Aquest títol fa referència a una dona de camp que inventa i narra històries per a infants. Idea que Ravel recull dels Contes de ma mère l’Oye que Perrault va publicar el 1679. En la part final, Le jardin féerique, Ravel ens endinsa en un jardí encantat.

Maurice Ravel va viure entre1875 i 1937, i va passar la major part de la seva vida a París. Se’l considera un músic impressionista, amb la seva música transmet sensacions. Li agradava el jazz, la música oriental, el folklore i el món infantil. I les seves melodies evoquen el món dels somnis i de la fantasia.

Aquesta obra també forma part del concert al que assistirà l’alumnat de 4t a l’Auditori de Barcelona, dijous 7 de novembre: L’OBC balla Ravel.

Aquí teniu l’enllaç: Le jardin féerique – Ma mére l’Oye de Maurice Ravel

Per altra banda, aquesta setmana també, l’alumnat de Cicle Inicial anirà al Palau de la Música a veure l’espectacle el Trencadís de Cançons.

Un concert on es barregen les cançons tradicionals i d’autors, la dansa i la poesia.

Escoltarem una d’aquestes cançons: A la vora del camí.

La podeu escoltar clicant damunt el següent enllaç:

A l vora del camí, tradicional catalana