Visita de la Directora dels Serveis Territorials de la Catalunya Central

Aquest dimarts 29 d’octubre, hem tingut la visita de la Directora del Serveis Territorials de la Catalunya Central, la Sra. Dolors Collell. Ha fet un recorregut per les instal·lacions, i ha conversat  amb els nostres alumnes quan estaven fent classe. Finalment s’ha reunit amb el director de l’escola, i tres regidors de l’ajuntament de Sant Quirze Safaja. Ha sigut una reunió d’entesa i ganes de col·laborar en la millora de les condicions de l’escola. Creiem que amb el compromís de suport i ajuda al nostre centre, és un pas ferm per continuar anant endavant en la progressió i evolució de l’Escola de Sant Quirze Safaja.

Ahir amb la reunió de les famlílies ha començat el nou curs 2019-20

Ahir dijous dia 5 ens vam trobar a les 16:30h en primera convocatòria amb les noves famílies de P3, i a les 17:00h amb totes les famílies de l’escola. Tot va començar d’una manera molt activa i participativa, consensuant entre famílies i mestres les directrius que ens guiaran durant aquest curs.

La reunió es pot resumir en tres conceptes: involucració de tota la comunitat educativa, propostes de canvi i bona entesa.

GUANYADORS I GUANYADORES CONCURS LITERARI MÀRIUS TORRES

La representant del Ajuntament ha vingut a fer l’entrega del premis del Concurs Literari Màrius Torres d’enguany. Els guanyadors i guanyadores han estat:

EDUCACIÓ INFANTILS

CICLE INICIAL

CICLE MITJÀ

CICLE SUPERIOR

Felicitats a tots i totes!!!!!!!

AUTORS A LES AULES

Els alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial de totes les escoles de la ZER, hem anat a Moià.

Allà ens hem trobat amb en Subi, l’il·lustrador dels llibres que ens va recomanar el “Remenallibres” de:

– M’agradaria ser… ARTISTA

– M’agradaria ser… MÚSIC

– M’agradaria ser… PAGÈS.

Després hem anat tots i totes junts/es al Parc Municipal i hem fet jocs cooperatius, jocs de coneixença, confiança i sobretot de moltes rialles.

PROJECTE EL MEU POBLE: Coneixem el “Quirzet” i visita a l’Esglesia

Els “Pintors de Sant Quirze” (Cicle Inicial) i les “Estrelles de la Dansa” (Educació Infantil) estem desenvolupant el projecte: El meu poble.

Per això estem coneixent i anat a visitar diferents espais que té el nostre municipi, on en cada un d’ells descobrim i coneixem més coses del nostre bonic poble.

Vam anar al Parc de l’Aigua, allà vam conèixer el “Quirzet” el gegant del poble. Vam estar observant-lo i fent-nos preguntes de tots els objectes que porta. També vam tenir l’oportunitat de conèixer l’escut i la bandera de Sant Quirze. Com també vam gaudir molt de l’espai i l’entorn.

També vam visitar l’església del poble, una esglèsia romànica inclosa en l’Inventari del patrimoni Arquitectònic de Catalunya, situada al punt més elevat del poble, al capdamunt del carrer Major. Allà ens vam trobar en Josep que ens va obrir i vam poder observar i investigar per dins de l’edifici els vitralls, figures, espais, l’òrga etc.

Aquestes visites ens van despertar molta curiositat i ens vam formular moltes preguntes, que ens han ajudat a avançar en el nostre projecte.

LES ESTRELLES DE LA DANSA HEM ANAT DE COLÒNIES!

Els dies 2 i 3 de maig, vam anar de colònies a la ruca, Avinyó.

A l’escola ja feia dies que en parlàvem, quina emoció!!!

Vam conèixer uns monitors i monitores d’allò més divertits, vam explorar l’entorn, vam veure formigues, larves de marieta, diferents ocells, insectes, vam conèixer que és un gal·la, vam veure la Formiga Faliga i la Reina dels Estels,… però sobretot el que vam fer és compartir, ens vam cuidar i ens vam conèixer una mica més amb els companys i companyes de la ZER.

Unes colònies immillorables i irrepetibles que mai oblidarem!

LA MONA DE PASQUA

La mona de Pasqua és un dolç esponjós que sol menjar-se acompanyada de xocolata. És una tradició que simbolitza que la Quaresma i les seves abstinències s’han acabat. La mona es menja el diumenge i el dilluns de Pasqua, però com que aquests dies no venim a l’escola, l’hem preparat abans, l’últim dia abans de vacances de Setmana Santa, per tal d’acomiadar aquest segon trimestre.

Ens han quedat molt bones!

RUA DE CARNESTOLTES

Tota l’escola ens hem preparat per aquest gran dia!

Els nens i nenes han fet les seves disfresses i han preparar la rua.

Les mares i pares de l’AMPA han preparat jocs i berenar.

Famílies, tutors i tutores, germans i germanes, avis i avies,… estan convidats!

Ens ho hem passat d’allò més bé. Ha estat una gran festa.

Gràcies!!!!

DIJOUS LLARDER

L’origen d’aquesta tradició entronca amb la Quaresma, el període de quaranta dies abans de Pasqua que estan marcats pel dejuni i l’abstinència pel calendari litúrgic cristià. Per poder passar millor aquesta època de l’any, el costumari marcava el dijous abans de Carnaval com el primer dia d’aquesta setmana festiva en el que un es podia atipar de valent amb aquells aliments que estaven prohibits durant la Quaresma. Antigament era molt comú que aquests dies els infants fessin captes d’ous per les cases, per elaborar les truites i la resta de plats de la jornada.

Mireu quin muntatge ens han fet l’AMPA de l’arribada del Carnestoltes!

L’equip de mestres us donem les gràcies per aquest muntatge tan divertit!!!