NOVETATS SOBRE LA PREINSCRIPCIÓ PEL CURS 2020-2021

Preinscripció pel curs 2020-2021 per al segon cicle d’Educació Infantil, Educació primària i Educació secundària obligatòria.

Places Vacants del nostre Centre

Podeu consultar el nombre de places disponibles al centre al següent enllaç: http://mapaescolar.gencat.cat/

Calendari:
 Període de presentació de sol·licitud de preinscripció: del 13 al 22 de maig.
 Matrícula: del 13 al 17 de juliol.

Procés de preinscripció:
– La preinscripció es farà telemàticament .
– De manera excepcional, i només per als casos que no es puguin fer de forma telemàtica, es podrà fer la sol·licitud presencialment
demanant cita prèvia per via telefònica o per correu electrònic.

Sol·licitud telemàtica (del 13 al 22 de maig):
1- Caldrà fer la sol·licitud des de la pàgina del Departament d’Educació: http://queestudiar.gencat.cat/es/preinscripcio/

2- Un cop feta la sol·licitud, s’haurà d’enviar a l’escola demanada en primera opció un correu amb els documents escanejats o fotografiats següents:
– Resguard de la sol·licitud de preinscripció.
– Documentació que ha d’acompanyar la sol·licitud: DNI, llibre de família, targeta sanitària i empadronament (si el domicili del DNI no coincideix amb el lloc de residència actual).

– Si s’escau: document renda mínima d’inserció, certificat discapacitat i carnet família nombrosa i/o monoparental.

El correu de l’escola Sant Sadurní és: a8022057@xtec.cat
3- La preinscripció es considera formalitzada quan el centre rep aquesta documentació i contesta via e-mail notificant la recepció.

Sol·licitud presencial (del 19 al 22 de maig):
1- Caldrà demanar cita prèvia. Aquesta cita prèvia es pot demanar per tres vies: telefònicament, per correu electrònic o bé per un aplicatiu:

1.1.- Demanar cita prèvia de manera telefònica: L’atenció telefònica serà del 13 al 22 de maig de les 9 a les 13,30 h. Els telèfons on les famílies poden trucar són els següents: 93 568 60 74     i    638 54 18 36.

1.2. Demanar cita prèvia per correu electrònic: Les famílies ho poden fer posant-se en contacte al correu de l’escola, que com s’ha esmentat anteriorment, és el següent: a8022057@xtec.cat. S’haurà d’indicar el nom del nen/a, el curs que farà i un telèfon de contacte.

1.3. Demanar cita prèvia per l’aplicatiu: Les famílies ho poden fer entrant a l’aplicatiu següent, clicant a l’apartat “reserva” i triant la franja horària que els convingui:

2- S’ha de portar la documentació següent:

– Sol·licitud de preinscripció, sempre que sigui possible imprimir-la i emplenar-la a casa. En cas contrari, l’escola facilitarà la sol·licitud.
– DNI.
– Llibre de família.
– Targeta sanitària.
– Empadronament, si el domicili del DNI no coincideix amb el lloc de residència actual.

3- Degut a la situació d’emergència sanitària es recomana:

– Al centre ha de venir el menor nombre possible de persones a fer les gestions (preferiblement, una sola persona).
– Portar mascareta, guants i bolígraf.
– No han d’acudir al centre les persones de grups d’especial vulnerabilitat o en període de confinament, o que presentin
símptomes. En aquest cas, podeu autoritzar per escrit a una altra persona a portar la sol·licitud i la documentació.

Aclariment sobre la documentació acreditativa del criteri general de proximitat del domicili habitual de l’alumne o alumna al centre
En primer lloc, cal recordar que l’adreça a tenir en compte per a l’aplicació d’aquest criteri és la que consta en el DNI de la persona sol·licitant o de la targeta de residència on consta el NIE, en el cas de persones estrangeres. Només en el cas que aquesta adreça no sigui correcta, o no es disposi de DNI o NIE, es pot acreditar el domicili habitual amb un certificat o volant municipal de convivència
de l’alumne o alumna, on ha de constar que conviu amb la persona sol·licitant.

Excepcionalment, per aquest procediment de preinscripció i només en el cas que l’adreça del DNI o el NIE no sigui l’habitual i sigui impossible obtenir el certificat o volant de convivència, es pot acreditar que el domicili al·legat és el domicili habitual amb la presentació de la documentació següent:
1) una declaració responsable conforme aquell és el domicili del nucli familiar, amb el compromís d’aportar la certificació de l’ajuntament quan es recuperin els tràmits;
2) un dels documents següents: títol de propietat de l’immoble (en cas que sigui propi) o la inscripció del contracte de lloguer a l’INCASOL (en cas que sigui de lloguer), el domicili habitual de l’IRPF, el domicili associat a la Targeta Sanitària Individual o la domiciliació de diversos subministraments a nom del sol·licitant, en el domicili al·legat.

Recomanem que visiteu sovint la web del centre, perquè anirem actualitzant la informació. Aquesta és la següent: https://agora.xtec.cat/escolasantsadurni/

Atentament,

Direcció de l’Escola Sant Sadurní