FAQ’s sobre la preinscripció 2020-2021

Com és l’Escola Saavedra?

Familiar, petita, acollidora, oberta i propera.

Com es treballa de P3 a P5? Treballeu per projectes?

A educació infantil treballem utilitzant diferents metodologies: projectes, tallers, racons i aquest curs escolar hem incorporat una hora setmanal d’ambients. Realitzem projectes a nivell d’escola on compartim les nostres descobertes amb la resta de cursos. Els tallers i ambients són internivells, dues tardes a la setmana, on s’agrupen infants de P3, P4 i P5 per treballar de forma cooperativa.
La nostra escola s’organitza per comunitats d’aprenentatge (petits, mitjans i grans). Els mitjans i els grans també tenen una tarda de tallers.
En aquest enllaç podeu veure com treballem a educació infantil

Què vol dir patis actius a educació infantil?

Els patis que els infants troben a infantil son patis oberts, amb propostes que els permeten desenvolupar la seva creativitat, relacionar-se, moure’s, relaxar-se…en definitiva trobar l’activitat que ells necessitin en cada moment. Els nostres espais estan dividits en dos parts: a la part superior, que dona accés a cada aula, trobem una zona per fer “jocs de sempre” (xarranca, gallineta cega, bomba..) i un bibliopati amb totes les comoditats per poder tenir una estona relaxada de lectura individual o compartida. A la part inferior, que s’accedeix per un rampa, trobem un panell sonor per desenvolupar la seva capacitat musical; el racó de la cuineta amb el estris corresponents; tres tauletes amb elements naturals que permeten als infants crear composicions amb (petxines, troncs, pedres…) o construir tot allò que puguin imaginar; una caseta sorral; una casa tobogan on també creen mil aventures damunt d’ella o juguen amb la sorra que hi ha sota; una caseta per poder seure a descansar o per jugar a botiguers i un espai molt gran per córrer, saltar i fins i tot anar amb motocicletes.

Com són els patis a primària?

Els infants de mitjans comparteixen la pista de bàsquet, les grades i el castell de fusta; els grans estan a la zona de les pistes de futbol. Tots tenen taules de fusta per esmorzar tranquil·lament.

A més a més,  dos dies a la setmana, es realitza el projecte “Patis actius, patis per a tothom” amb la col·laboració de l’Associació Aspercamp. Volem que les hores de pati siguin més inclusives, es vetlli per la coeducació i es creïn vincles afectius entre alumnes de totes les edats, per això es proposen jocs tradicionals i jocs de taula.

Com es fa l’adaptació a P3?

Normalment fem l’entrada progressiva en petits grups en dos o tres dies i les famílies poden estar una estoneta amb ells a la classe.
També donem llibertat per si no voleu començar de cop tot el dia i el voleu deixar només als matins durant les primeres setmanes. De fet, a P3 donem llibertat a les famílies perquè facin l’adaptació de la manera que se sentin més còmodes.

Tenen la mateixa tutora durant el cicle infantil?

Els infants tenen la mateixa tutora durant P3, P4 i P5, tot i que compartiran estones amb altres mestres com música, psicomotricitat o anglès. Gairebé mai està una mestra sola a la classe.

A quin nivell comencen l’anglès?

L’aprenentatge de l’anglès s’inicia a P4 per mitjà de contes, cançons, jocs i moviment. Considerem que a P3 és important fer una consolidació de la llengua vehicular de l’escola que faciliti guanyar confiança i seguretat en l’infant a l’hora d’expressar-se.

Com es gestionen els conflictes amb els nens?

Els nostres alumnes tenen el racó de la calma i quan estan molt nerviosos o necesiten reflexionar sobre alguna cosa que ha passat a la classe o al pati, se’ls ensenya a anar al racó de la calma. Si no ho saben fer, la mestra els ajuda.
El projecte de Kinesiologia per infants ajuda molt a la relaxació.

Què és la kinesiologia?

Els  alumnes aprenen tècniques de relaxació i concentració des de P3 fins a 6è, això els ajuda en els seus aprenentatges i emocions.
Per saber més sobre el Respira i aprèn (Kinesiologia)

Com es treballa la diversitat a l’aula?

Som una escola inclusiva, la nostra metodologia afavoreix una atenció més personalitzada dels infants a l’aula.

Feu activitats fora de l’escola?

I tant, aprofitant que estem situats al centre de la ciutat els nens poden anar caminant al Museu d’Art Modern, la Casa de la festa, el Teatre Metropol, el Caixaforum, el mercat, Camp de Mart…i conèixer l’entorn proper de l’escola.
També realitzem sortides fora de la ciutat: granja-escola, colònies, mines de Bellmunt, platja, Barcelona, camp de golf (El Catllar)…

Feu colònies?

Sí, pensem que és una experiència molt enriquidora pels alumnes. El curs 18-19 vam anar a Juneda i aquest curs 19-20 a Rasquera.

Celebreu aniversaris?

Si, a l’escola celebrem els aniversaris.

Com són els resultats acadèmics – proves de competències bàsiques de 6è?

Cada curs tenim resultats immillorables i sempre estem en totes les competències per sobre de la mitjana de Catalunya.
A més, amb el projecte magnet ens garantim un plus en la competència digital que ara mateix ens ha facilitat molt el treball virtual amb els alumnes.

Què vol dir ser escola Magnet?

L’escola Saavedra té l’aliança amb l’ETSE (Escola Tècnica Superior d’Enginyeria, URV) i el nostre eix son les noves tecnologies i la robòtica.
El nostre treball segueix la metodologia FER, PENSAR I COMUNICAR

Què significa Magnet?
Projecte Magnet 19-20

Què feu quan un nen es posa malalt o té un accident?

En primer lloc truquem a la família, el curem si veiem que es poca cosa. Quan pot ser un aspecte més greu, ens podem desplaçar a l’Hospital de Santa Tecla, amb el consentiment de la família.

Com participen les famílies a l’escola?

En primer lloc tenim l’AMPA a la que pot estar associada qualsevol família, però els pares estan convidats a participar a les festes i projectes de l’escola: castanyada, Nadal, projecte món (CI), naturalització dels patis, carnaval, contes del món per Sant Jordi, menjars del món…a més la porta sempre està oberta per parlar amb tutors i direcció del centre.

Com funciona el menjador?

La nostra escola disposa de cuina pròpia amb menjar ecològic i de proximitat. Està gestionada per l’AMPA, que contracta a una empresa que facilita el personal de cuina i monitoratge.

Dormen els nens de P3?

Si, primer dinen els infants d’infantil i un cop han acabat, el grup de P3 va a dormir. També poden fer migdiada els infants de P4 si ho sol·liciten. Els nens en tot moment estan acompanyats per una monitora.

Horaris d’acollida i classes extraescolars

Tant l’acollida matinal com les extraescolars estan gestionades per l’AMPA.
L’horari d’acollida és de 8 a 9h i la responsable és la coordinadora del monitoratge del menjador, ella serà la que rebrà als nens al matí proposant-los activitats o jocs.
L’horari d’activitats extraescolars és de 16:30 a 17:30h. Les activitats que es proposen als infants són: ludoteca, psicomotricitat, anglès, iniciació a l’esport, futbol, bàsquet, robòtica i coral. També hi ha la possibilitat de fer Ioga per infants.

Feu Casals Estiu?

El Casal d’Estiu de la nostra escola s’organitza des de l’Ajuntament (L’IMSS).

No ens toca per zona però vivim molt a prop, creieu que hi haurà problema per tenir plaça?

De moment mai ningú s’ha quedat fora i aquest any tenim pocs germans, així que us esperem.