Erasmus+: Quart dia a Gävle, Suècia.

Avui ha estat un dia a tope! Al matí, els participants al projecte han anat a diferents classes per compartir experiències amb els nens i nenes de Gävle. En el nostre cas, hem acompanyat la mestra d’espanyol a la seva classe i hem ajudat a fer conversa real amb els seus alumnes. Desprès, amb la mestra d’anglès i la d’educació física de Vallbacksskolan, hem estat al gimnàs fent jocs tradicionals dels diferents països.

Acabant de dinar, hem caminat fins a l’estadi de l’equip de hòquei de Gävle, el Byrnas, qui amb el suport del FC Barcelona, el Manchester United i Unicef, duen a terme projectes de caire social per ajudar la comunitat i entre els seus projectes, ajuden a integrar els nouvinguts. Allà ens han explicat la història i els programes que ofereixen. Un cop acabat, sorpresa! Ens han convidat a patinar al gel… tota una experiència!

Un cop acabada l’experiència hem tornat a descansar a casa per tornar a l’escola a sopar amb totes les famílies d’acollida i tots els participants a la mobilitat. Ens han convidat a un sopar típic dels divendres a Suècia: el que ells anomenen “taco night”. Ha estat una bona oportunitat de gaudir d’un sopar de comiat amb tothom, això s’acaba, demà tornem a casa.

Al matí ben d’hora, les nostres mestres han anat de visita a una escola bressol/parvulari de Gävle, per veure com funciona el nivell educatiu a Suècia i com són les activitats que es desenvolupen i les seves instal·lacions.