3r: Centre d’apropament a la natura (CAN)

Les classes de 3r, aquest 13 de març, vam fer una sortida al centre d’apropament a la natura (CAN) a Navàs.

Una granja on vam aprendre sobre els animals de granja típics com cabres, ovelles… i els vàrem donar menjar!!!! A més, vam conèixer races d’aus, moltes d’elles exòtiques! També vam veure animals salvatges, rapinyaires,  rèptils i invertebrats més exòtics! Una experiència trepidant!

3r: Grup Ornitològic del Tenes (GOT)

Fa unes setmanes va visitar-nos en Lluís, un expert i col·laborador del Grup Ornitològic del Tenes (GOT) i ens va ensenyar diferents tipus de nius d’aus de la zona de la Vall del Tenes, ens va parlar d’algunes espècies que hi ha al nostre entorn i ens va ensenyar a identificar-ne algunes.

Ha estat una experiència fantàstica!

Us deixem un tastet del nostre dia! GOT

I4 VISITA LA BIBLIOTECA CA L’OLIVERES

El dimecres 22 de març Dia Mundial de l’Aigua les nenes i els nens de I4 A i B vam visitar la biblioteca del poble.

Allà vam poder veure els gegants que tenen a l’entrada i els diferents espais de la biblioteca infantil, ens va explicar que també podíem buscar llibres segons un tema. Com que era el dia de l’aigua, vam poder trobar a la secció de ciències naturals on tenien llibres d’aquest tema, n’hi ha un munt!!!

A l’espai infantil, després de saludar a en Pepet i a la Pepeta,  aquests titelles ens van convidar a estar atents perquè la Glòria ens explicaria contes.

Finalment, vam poder gaudir del moment més desitjat BUSCAR, REMENAR i TRIAR un i un altre conte per poder-los gaudir tot mirant-los! Ah!!! i també vam poder esmorzar i jugar a l’era de l’antiga masia.

 

FOTOS I4 A
FOTOS I4 B
FOTOS I4B

DIA DE LES LLENGÜES MATERNES

El dia 21 de febrer vam celebrar a l’escola el dia Internacional de les Llengües Maternes, un dia per celebrar i promoure el multilingüisme i la diversitat cultural. 

Aquest dia a l’escola van venir diferents familiars a explicar un conte amb la seva llengua materna, on vam poder gaudir de contes explicats en polac, romanès, francès, ucraïnès, mandinga, llenguatge de signes, txec i colombià.

Volem donar un especial agraïment a totes les famílies que hi van participar: la Corina, la Margarita, la Eliana, la Natalia, la Marta, el Mohamed, la Jarmila i la Paola.

L’objectiu de promoure el multilingüisme i la diversitat cultural i ressaltar la importància de les llengües maternes, com a patrimoni cultural, identitari i d’integració social.

PREINSCRIPCIÓ CURS 23-24

INFORMACIÓ INICIAL

Benvolgudes famílies,

Us informem de la web del Departament d’Educació https://preinscripcio.gencat.cat/ca/inici, per acompanyar millor les famílies durant el procés de preinscripció 2023-2024 al ensenyaments obligatoris.

En aquesta web del Departament trobareu tota la informació molt ben explicada i els passos a realitzar.

Destaquem els següents documents:

9.- INFORME LLISTA D’ADMESOS

8.- 11/05/2023: LLISTA ORDENADA DEFINITIVA

7.- Núm DESEMPAT: 66.646

6.-INFORME_OFERTA_OME_INFORME_OFERTA

5.- 03/05/2023: INFORME BAREM PROVISIONAL UN COP RESOLTES LES RECLAMACIONS

4.- 21/04/2023: INFORME_BAREM_PROVISIONAL

3.- Calendari preinscripció i matricula

2.- Criteris de baremació

1.- Presentació telemàtica de sol·licituds: del 6 al 20 de març de 2023

Matriculació: del 20 al 28 de juny de 2023

El nostre codi de centre es: 08060940

 

Progressivament anirem actualitzant aquest article amb la publicació dels diferents llistats.

I3 VISITA LA GRANJA DE PALAUDÀRIES

AQUEST PASSAT 27 DE GENER ELS INFANTS DE I3 VAM VISITAR LA GRANJA DE PALAUDÀRIES.

HO VAM PASSAR MOLT BÉ, VEIENT ELS DIFERENTS ANIMALS I INTERACCIONANT AMB ELLS. VAM VEURE VAQUES, PONIS, OVELLES, CABRES, GALLINES, PORCS,… ELS VAM ACARICIAR I  ELS VAM DONAR  MENJAR.

US DEIXEM UNS ENLLAÇOS A LES FOTOS PERQUÈ ENS VEIEU GAUDINT DEL MÓN RURAL.

ESPEREM QUE US AGRADI!!!

4t – TN ROSA ORIOL ANGUERA

La NOTÍCIA és una de les tipologies textuals treballades al llarg del primer trimestre d’aquest curs. Vam començar visualitzant-ne en diferents formats (notícies digitals i en paper) i analitzant la seva estructura, les seves característiques. L’objectiu era escriure i gravar la nostra pròpia notícia relacionada amb problemàtiques de l’entorn més proper i/o amb el dia a dia a l’escola per així arribar a muntar un telenotícies com si fóssim periodistes de veritat!

Tal com es pot veure al següent enllaç, han après moltíssim i també n’han gaudit del procés!