“El camí més llarg comença sempre amb un primer pas”, caminarem plegats per explorar i aprendre amb la nostra eina més útil; el cos.

FIRA ESPORTIVA ESCOLAR

Aquest 3r trimestre, per celebrar el Dia Mundial de l’Activitat Física (DMAF), les classes de 1rs i 2ns hem participat en la Fira esportiva Escolar organitzada per la regidoria d’esports amb la col·laboració de les entitats esportives.

A primera hora hem marxat en autocar fins al pavelló d’esports. Allà  hem realitzat un itinerari per diferents estacions on hem gaudit de molts esports: Judo, futbol sala, patinatge artístic, pàdel, tenis, gimnàstica rítmica, karate, bàsquet i futbol. També hem fet una xerrada sobre els hàbits saludables de la nostra alimentació, el descans i les activitats que fem en el temps lliure.

Al migdia per recuperar energia hem dinat a l’esplanada de l’ermita de Sant Baldiri on hem gaudit del seu entorn. Compartim amb vosaltres la nostra jornada esportiva!

Colònies Bandoleres

Els dies 3, 4 i 5 d’abril l’alumnat de 2n i 4t hem viscut una gran experiència a la casa de Les Tallades, Vilanova de Sau, envoltats dels Cingles de Tavertet que formen part del Parc Natural de les Guilleries.

Durant aquests dies, ens hem barrejat grans i petits i hem superat diverses activitats d’habilitats i cooperació bandoleres. A més, una de les activitats ens ha permès veure l’estat en què es troba el Pantà de Sau a conseqüència de la sequera que estem patint.

Aquí us deixem un tastet d’aquests dies de convivència! Ens ho hem passat d’allò més bé!

Àlbum 2n

Àlbum 4t

La sortida en bici!

Després de molt esperar… per fi ha arribat un dels dies més desitjats d’aquest curs, la SORTIDA EN BICICLETA pel nostre municipi, Lliçà d’Amunt.

Al llarg del recorregut, a més de fer molta activitat física i visitar llocs tan emblemàtics com la bassa de can Dunyó, hem après diferents característiques de la fauna, la flora i el relleu del nostre entorn, continguts que hem estat treballant a l’escola les darreres setmanes.

A més, vam fer una visita a la Masia de Can Joans. Una granja de vaques ecològiques que produeix llet pasteuritzada i iogurts. Vam aprendre moltes coses sobre com es creen aquests aliments i el funcionament d’una granja. Això ens complementa tot el que estem treballant a l’aula sobre l’alimentació saludable.

Després de dinar al Parc del Tenes i de jugar una mica lliurement pel parc, els nens i nenes que van voler van tenir la oportunitat d’anar cap a la depuradora de Santa Eulàlia de Ronçana.

Vam viure moltes experiències noves! A continuació, si cliqueu a la fotografia podreu veure algunes fotos de la sortida.

LA SETMANA SOBRE RODES AL CICLE INICIAL

Un any més hem pogut realitzar la setmana sobre rodes a l’escola. A les classes d’Educació Física, hem treballat les habilitats motrius, l’orientació espacial, l’equilibri i també una mica els senyals de trànsit de manera diferent a com ho fem habitualment. Hem utilitzat PATINS, PATINETS, MONOPATINS… , els i les alumnes de 4t, BICICLETES!!

2n EXCURSIÓ al PLÀTAN de CAN FEU

Aquesta tardor hem fet una passejada des de l’escola en direcció al barri de la Cruïlla per visitar un arbre monumental: el plàtan de Can Feu. El dia havia començat molt ennuvolat, tot i que al final la pluja no ens ha acompanyat.

La nostra ruta ha iniciat a Ca l’Artigues direcció a les cases de la Serra. Hem parat a esmorzar a l’era de Can Guineu acompanyats d’una noguera i un caquier, aquest any no hem vist gaires caquis perquè havien madurat abans. La ruta ha continuat cap al barri de la Cruïlla fins al bosc i la masia de Can Feu on es troba un dels plàtans més gruixuts, el plàtan de Can Feu.

Ens hem quedat a dinar allà al bosc de can Feu, passant una molt bona estona construint cabanes amb troncs i branques que anàvem recopilant. Hem aconseguit unes bones construccions!

Després ens hem arribat fins al centre de Lliçà, al barri de la Sagrera on tot fent un joc de pistes pels carrers estrets l’hem conegut una mica més.

Al llarg de la sortida hem col·laborat amb la cura del medi ambient fent una recollida dels residus que anàvem trobant.

El bus urbà ens ha retornat fins a l’escola. Compartim amb vosaltres unes imatges del nostre dia.

T2016

Un agraïment molt especial al Toni C per regalar-nos la música “El rieral” que forma part de la composició “Suite Tenes” inspirada en el curs del riu.

1r EXCURSIÓ de TARDOR

A principis de novembre vam fer una passejada de tardor tot gaudint del paisatge de Lliçà i conèixer on es trobava l’antiga escola on va ser mestra Doña Rosa Oriol.

Vam sortir de l’escola en direcció al camí que arriba a l’església passant per camps i boscos. Ens vam parar a mig camí per esmorzar. Durant la passejada ens vam implicar en la cura del medi ambient tot recollint les deixalles que trobàvem. Vam omplir 2 bosses ben grosses!

Quan vam arribar al barri de Can Bosc, la Roser ja ens esperava just davant l’antiga escola on ella anava de petita amb la mestra Doña Rosa Oriol. Ens va explicar un munt de coses! MOLTES GRÀCIES, ROSER!

S’acostava l’hora de dinar i ens vam parar a l’esplai per recuperar forces. A la tarda vam anar fins al Pinar de la riera a jugar una estona. I en acabat vam visitar el safareig del riu Tenes on ens vam refrescar les mans. La tornada a l’escola la vam fer amb l’autobús públic.

Compartim amb vosaltres el nostre dia de tardor!!! Cal dir que una tardor poc fresca i mancada de pluja.

T 2017

Un agraïment molt especial al Toni C per regalar-nos la música “El safareig” que forma part de la composició “Suite Tenes” inspirada en el curs del riu.