Fomentant l’anglès!

Aquest curs l’escola engega un nou projecte amb l’alumnat de 4t: l’English Day, que es celebrarà al juny. Aquesta activitat sorgeix de la iniciativa del CRP Vallès Oriental IV i s’està coordinant amb altres mestres de la zona des del seminari English Day al Vallès Oriental IV, amb l’objectiu de promoure l’intercanvi d’idees, recursos, material i estratègies per a una millor implementació de l’English Day.

Les editorials Macmillan i Richmond han col·laborat amb les escoles. L’editorial Macmillan ens ha regalat diccionaris i material per l’escola, mentre que l’editorial Richmond ens ha ofert una activitat de Storytelling que ha pogut gaudir tant l’alumnat de 4t com l’alumnat de 3r.

El passat dimarts dia 26 d’abril, vam tenir la visita d’una persona de parla nativa que va engrescar els alumnes a representar el conte de la caputxeta vermella (Little Red Riding Hood) a partir del vocabulari i expressions treballades prèviament amb activitats lúdiques. Tant l’alumnat de 3r com l’alumnat de 4t van gaudir molt d’aquesta experiència.

 

EDUCACIÓ INFANTIL

En motiu de la XXXIV mostra literària els nens i nenes d’Educació Infantil van escollir el nom de la seva classe a partir de les entitats del poble. Aquestes entitats han estat presents en moltes de les activitats que s’han dut a terme durant el curs. El costumari pretén ser un petit recull del que han fet i viscut.

Learning through theatre!

La nostra escola participa cada any en les activitats culturals organitzades per l’Associació Cultural de Granollers. Un d’aquests espectacles educatius és sempre una obra de teatre en anglès que els alumnes treballen prèviament a la classe amb la mestra.

El divendres passat els alumnes de 1r, 2n i 3r es van desplaçar a La Fabrica a primera hora del matí per veure l’obra Pinocchio. Posteriorment, l’alumnat de 4t, 5è i 6è van assistir  a la representació de l’obra Fearless John. Ambdues peces teatrals van ser representades per la companyia de teatre educatiu Theatre4schools.

Durant la dramatització, els actors van animat als alumnes a cantar les cançons que s’havien treballat a l’aula i, un cop finalitzat l’espectacle els van donar l’oportunitat de fer preguntes als actors, tot continuant posant en pràctica la seva competència oral en llengua anglesa.

PINOCCHIO

FEARLESS JOHN

CARGOL NOTICIARI

Els nens i nenes de 6è han fet el seu segon Cargol Noticiari. Fer un telenotícies porta molta feina: primer de tot han anat per les aules a demanar activitats interessants que hagin fet els diferents cursos, després ho han redactat, n’han fet un fulletó i han practicat perquè sortissin unes noticies així de bé.

Èxit en la 4a xocolatada solidària

Moltes gràcies a totes les persones que el passat divendres van fer possible que un any més la xocolatada solidària de l’Escola Ronçana fos un èxit. Gràcies a tots vosaltres s’han recaptat 2024,5€. Aquests diners aniran destinats a l’Hospital de Sant Joan de Déu per ajudar en la investigació del càncer infantil.

 

4a Xocolatada Solidària a l’escola

Un any més no volem perdre l’ocasió de dedicar una tarda amb totes les famílies i gent del poble.

Conjuntament farem col·lecta per ajudar a la investigació del càncer infantil.

PROJECTE: LA COMARCA. EL RIU

Els nens i nenes de 4t estem estudiant el projecte de la nostra comarca, el Vallès Oriental. Estem aprenent moltíssimes coses molt interessants. Una d’elles és conèixer el riu que travessa el nostre poble, el riu Tenes. És per això, que hem realitzat aquestes maquetes per representar el recorregut d’un riu i després poder-ho explicar als nostres companys/es de classe tot fent una exposició oral.

El curs d’un riu és el camí que fa un riu des del seu naixement fins a la desembocadura. S’hi distingeixen tres zones: curs alt, curs mitjà i curs baix.

Mireu quines maquetes més boniques i treballades hem fet! La nostra mestra ens ha felicitat a tots i totes per la feina ben feta!

 

CARTES AL DIRECTOR. EL 9 NOU

Els alumnes de 4t hem participat per primer any en la publicació d’un text periodístic en el diari “el 9 Nou” en la secció de cartes al director.

Hem fet una redacció conjunta, tot el grup classe, per agrair a la biblioteca del nostre poble donar-nos l’oportunitat de  participar un any més en el concurs de punts de llibres. Tot seguit, us deixem l’escrit i la foto de la publicació en el diari.

 

11è CONCURS DE PUNTS DE LLIBRE

Benvolguts lectors i lectores,

Som la classe de 4t de primària de l’escola Ronçana, situada en el municipi de Santa Eulàlia de Ronçana.

Volem aprofitar aquesta oportunitat per donar a conèixer un concurs de punts de llibres que organitza la biblioteca del nostre municipi i que ja fa molts anys que hi participem.

Cada any ens proposen un tema diferent. Aquest curs escolar el tema és: ESTIMEM LA TERRA, EL NOSTRE PLANETA. Cada participant ha d’il·lustrar el punt seguint unes bases i ens donen l’oportunitat de treballar la nostra creativitat fent ús de diferents tècniques artístiques.

És així, com hem il·lustrat el punt amb imatges i detalls de la vida a la Terra, i ens hem inspirat en aquelles que més ens preocupen: el canvi climàtic, l’ús de plàstics o tota la contaminació que generem. També hem fet propostes per reduir, reciclar, reutilitzar i estimar el planeta.

Des d’aquí volem agrair a la biblioteca del nostre poble per convidar-nos a participar un any més en aquest concurs que tant ens agrada i volem animar a les altres biblioteques de la comarca a organitzar aquest tipus d’activitats.

La classe de 4t de primària (Indonèsia)

Escola Ronçana (Santa Eulàlia de Ronçana )

Agraïment càrites

El passat desembre vam fer una recollida d’aliments. Us compartim la carta d’agraïment que ens va arribar a l’escola. Moltes gràcies, sense vosaltres no hauria estat possible.

Les Formigues Cooperatives del Ronçana!

Durant el primer trimestre els alumnes de 4rt de l’Escola vam posar en marxa el Projecte de les Formigues Cooperatives, un projecte basat en la cooperació a l’àrea d’educació física partint de reptes físics cooperatius.

Al llarg del primer trimestre vam conèixer que son els reptes cooperatius i en vam practicar un munt perquè aquest segon trimestre començar a crear els nostres propis reptes.

Sabeu que és el més interessant?  Poder compartir els reptes amb alumnes d’altres escoles!

Ens ho passem Pipa!