Treball interdisciplinari sobre la guerra civil

L’alumnat de 6è està treballant un projecte de la història del món contemporani de manera interdisciplinar: “La guerra civil espanyola”.
Hem gaudit de col·laboracions molt interessants, com la xerrada que ens va oferir el Sr. Joan Navais Icart. Doctorand d’Història Contemporània de la Universitat de Barcelona.
També hem fet un petit reconeixement i homenatge al Sr.Miquel Morera Darbra, barceloní nascut el 1920 i resident a Les Borges del Camp. Va formar part com a voluntari per acompanyar el seu pare en la columna de Macià-Companys al front de Terol amb 16 anys i com a integrant de l’anomenada Lleva del Biberó. És autor del llibre “Un noi al front”. Els alumnes de 6è li van realitzar una entrevista. Ha sigut un privilegi i una satisfacció comptar amb la seva presència. A més, s’han fet diferents sortides amb 5è i 6è, com la visita al Refugi antiaeri de la Patacada (Reus). Aquest refugi fou bastit durant la Guerra Civil per protegir la població de la zona dels atacs de l’aviació.
Hem visitat Corbera d’Ebre: Espais de la Batalla de l’Ebre (museu), un recorregut històric per un dels escenaris més determinants de la Guerra Civil Espanyola.
Hem visitat el Poble Vell de Corbera. Resta com a símbol mut de la tragèdia d’aquest conflicte.
I per últim visita de les Devees (La Fatarella) .El refugi que fou aixecat pels soldats que utilitzaren com a lloc de resguard. Al damunt s’hi pot veure part de la línia de trinxera.
Com ens va dir el Sr. Miquel Morera Darbra:
“Qui coneix el passat aprecia el present i mereix el futur”

Aquí us deixem una mostra de les activitats realitzades.

Fotos excursió Corbera

Fotos conferència