Hort

L’hort, juntament amb la ramaderia, ha estat la font de subsistència més utilitzada pels humans, a pràcticament totes les cultures, al llarg de tota la història.

Actualment, però, sobretot el món occidental està immers en una espiral de consumisme en la qual les persones que hi entrem no en podem sortir, i ens convertim en persones menys autosuficients i més dependents. Per exemple, quan volem abastar-nos de vegetals anem al supermercat o a alguna botiga en comptes de pensar que nosaltres podem abastar-nos d’una part d’aquests aliments, de manera autònoma, a través d’un hort.

A l’escola hem valorat l’enorme potencial que aquest espai pot oferir, i ja des de fa anys tenim el nostre petit hort urbà i els nens tenen cura del jardí i de les plantes. També hem iniciat actuacions en el compostatge. L’hort aporta una sèrie d’experiències gratificants, enriquidores i úniques per a l’alumnat, però també per al professorat, com poden ser cavar, regar, sembrar, observar cucs de terra, etc. adaptades a tots els nivells i interessos dels i les alumnes que, a la vegada, les podem utilitzar com a recurs per a que els nens i les nenes aprenguin continguts curriculars de la gran majoria d’assignatures (coneixement del medi, llengua, educació artística, matemàtiques, educació física, etc).

A banda de l’aprenentatge conceptual, l’hort facilita i potencia la intel·ligència interpersonal entre l’alumnat, entre el professorat i entre les famílies. És a dir, ofereix un context idoni per aprendre a pensar, per educar-se emocionalment, per a què s’entrenin en el domini de les habilitats socials i aconsegueixin el desenvolupament i creixement moral, i tot això, englobat en un marc pràctic, vivencial i manipulatiu.

Per altra banda el plantejament que fem és el d’un projecte a nivell de tota la comunitat escolar d’aquesta manera establir interrelacions entre tots els membres.

A nivell de famílies: Major relació amb els membres de l’escola perquè és una manera activa i suggerent d’obrir les portes del centre a les famílies afavorint la seva participació.

Millora de la comunicació pares/mares/ tutors/tutores amb els seus fills o filles al compartir el projecte.

A nivell de la comunitat: Facilita la comunicació entre l’escola i altres institucions (Ajuntament, associació de veïns, entitats..)

Propicia la implicació del servei de cuina i de menjador en un projecte comú

Es per tots aquests motius que aprofitant que al costat de l’escola disposem d’un  terreny de titularitat municipal hem decidit adherir-nos al programa d’Horts Urbans de l’Ajuntament de Terrassa.