Recollida massiva a l’escola Pinyana

Durant aquest mes de maig, infants i mestres de l’escola Pinyana de Lleida hem participat activament en el projecte Let’s clean up Europe.

Com a primer pas, hem intentat conscienciar a tot l’alumnat i equip docent de la importància de la neteja diària dels espais públics, naturals, i lliures.

Amb el visionat del vídeo hem pogut veure la quantitat de residus que es generen a cada racó de les nostres ciutats i que necessita ser recollit i llença’t al seu lloc corresponent.

Mitjançant el debat i la reflexió ajudem als alumnes ha ser persones crítiques amb la netedat dels espais; així com amb la conscienciació de la multitudinària acumulació de residus que es generen per culpa de la espècie humana.

El següent pas, per part de tota la comunitat educativa ha estat el plantejament de zones de neteja dins la ciutat. Els més petits, han netejat el pati i voltants de l’escola. Els alumnes de cicle inicial i mitjà han participat netejant els parcs que tenim prop de la zona escolar. Els alumnes més grans han netejat el parc emblemàtic de la ciutat de Lleida: El parc de la Mitjana.

D’aquesta manera els i les alumnes han pogut veure que és al llarg de tota la ciutat on trobem espais on poder participar en la recollida perquè en tots els llocs trobem quantitats elevades de residus.

Cada grup ha fet el comptatge de la seva brossa, anotant-ho en el full de participació i fent una foto amb el grup i la muntanya de brutícia trobada als diferents racons de la ciutat.

Després de la recollida, hem fet una reflexió final dins de l’aula amb les sensacions, opinions i valoracions de l’activitat.

Què podem fer per intentar millorar la situació, quines són les correctes pautes d’actuació…? són algunes de les preguntes que ens fem i qüestionem per tal de sensibilitzar-nos i millorar el nostre món!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *