ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

Aquest curs 2018-19 hi ha eleccions al Consell Escolar i es renova la meitat dels representants.

Avui dia 5 de novembre s’ha fet públic al taulell d’anuncis de l’escola, les llistes del cens de famílies, podeu passar a comprovar-les. En cas necessari es pot presentar reclamació abans del 14 de novembre.

Les votacions al consell escolar dels representants del sector famílies al Prat es celebraran el proper dia 28 de novembre, en el nostre centre l’horari previst per les votacions coincidirà amb l’horari d’entrada i sortida dels infants a l’escola.

Com podeu participar en les eleccions del consell escolar?

En les eleccions, les famílies hi podeu participar de dues maneres diferents:

• Presentant-vos com a candidats per representar els pares i mares al consell escolar.
  • Participant el dia 28 de novembre, votant els candidats que considereu més representatius.

Els professionals dels centres i les famílies compartim un objectiu: l’èxit social i personal dels fills. Les decisions que es prenen al consell escolar són claus per al funcionament i la millora del centre i, per tant, també per a l’èxit educatiu de tots els alumnes. És per aquest motiu que la participació i implicació dels pares en les eleccions al consell escolar és tan important.

Quan les famílies participeu en les eleccions, doneu suport al vostre candidat i delegueu en la seva veu i representació. Així feu arribar les seves opinions i aportacions. És important que participeu en les eleccions al consell escolar.

FUNCIONS DEL CONSELL ESCOLAR

• Sou els responsables de la formació dels vostres fills i és important tenir uns bons representants al consell escolar que us informin i facin arribar la vostra veu.
  • Les famílies i els docents compartim un mateix objectiu: l’èxit acadèmic, social i personal dels fills. Per això hem de ser capaços de treballar de manera conjunta i decidir, a què ens comprometem per aconseguir-ho.
  • Les famílies teniu el dret de participar de manera democràtica en l’organització del centre. Aquesta és una manera de valorar l’escola i també contribuïu que el vostre fill la valori.
  • L’èxit educatiu del vostre fill també depèn del funcionament i el clima de centre. Implicar-vos en el seguiment i l’avaluació d’aquest funcionament és implicar-vos en el desenvolupament i creixement personal dels vostres fills..
  • És la manera de fer arribar la vostra veu en temes que us poden preocupar, com activitats extraescolars o quina és l’alimentació que han de rebre en el menjador escolar.
  • És important tenir una escola oberta a l’entorn, que col·labori amb els altres centres i les diferents entitats i que entre tots pugueu fer del vostre municipi, barri o poble un entorn més educatiu i cohesionat. El consell escolar decideix quines han de ser aquestes relacions.