LA CLASSE DE LES PRINCESES I ELS PRÍNCEPS EXPERIMENTEM AMB ELS COLORS COMUNICANTS

LES PRINCESES I ELS PRÍNCEPS HEM GAUDIT D’ALLÒ MÉS AMB AQUEST EXPERIMENT!!!

PER COMENÇAR-LO A L’ASSEMBLEA VAM POSAR NOM ALS MATERIALS I ESTRIS QUE TENÍEM.

 

 

 

 

 

GOTS, PINTURA, COLORANT, TOVALLONS, CULLERES I SETRILLERES.

TOT SEGUIT VAM COMENÇAR A EXPERIMENTAR, L’AINA ENS VA EXPLICAR QUE ELLA HAVIA FET AQUEST EXPERIMENT A CASA, I ENTRE ELS QUE TOTS I TOTES PENSÀVEM I LA SEVA EXPERIÈNCIA VAM ANAR DESENVOLUPANT L’EXPERIMENT.

PRIMER VAM POSAR AIGUA ALS GOTS AMB UNA SETRILLERA, ALGUNS NENS I NENES VAN DIR DE SEGUIDA QUE NORMALMENT A LES SETRILLERES HI HA OLI.

TOT SEGUIT TENÍEM MOLTES GANES DE POSAR PINTURA O COLORANT ALS GOTS D’AIGUA. AIXÍ HO VAM FER, I ENS VAM ADONAR QUE EL COLORANT ES DISSOLIA MOLT RÀPIDAMENT AMB L’AIGUA, EN CANVI LA PINTURA CALIA QUE LA BARREGÉSSIM NOSALTRES AMB UNA CULLERA.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VAM FER UN “XURRO” AMB UN TOVALLÓ, I  VAM POSAR CADA EXTREM DEL XURRO” EN UN GOT. ABANS DE FER-HO VAM FORMULAR HIPÒTESIS SOBRE QUE CREIEM QUE PASSARIA:

FORMULEM HIPÒTESIS

  • EL XURRO XUCLARÀ LA PINTURA.
  • ELS COLORS XOCARAN.
  • ELS COLORS ES BARREJARAN.

 

 

 

 

 

 

UN COP HAVÍEM FET EL DARRER PAS DE L’EXPERIMENT, ENTRE TOTS I TOTES VAM COMPROVAR LES NOSTRES HIPÒTESIS.

  • ESTÀ PUJANT.
  • EL VERMELL I EL BLAU.
  • ESTÀ PUJANT MÉS EL COLOR BLAU.
  • SI PUGEN EL BLAU ES POSARÀ AL LLOC DEL VERMELL, I EL VERMELL AL BLAU.
  • I XOCARAN.
  • I ES POSARAN UN SOBRE DE L’ALTRA, PERÒ NO PODEN PERQUÈ QUAN XOQUEN JA NO PASSARAN.

ARRIBATS AQUEST PUNT FORMULEM DOS HIPÒTESIS NOVES:

  • PER UNA BANDA ALGUNS NENS I NENES CREUEN QUE ELS COLORS ARRIBARÀ UN PUNT QUE XOCARAN I NO PODRAN PASSAR A L’ALTRE GOT.
  • EN CANVI ALTRES PENSEN QUE PASSARAN UN PER SOBRE DE L’ALTRA I QUE ELS COLORS ES BARREJARAN.

TENIM MOLTES GANES DE MANIPULAR, AIXÍ QUE REPETIM L’EXPERIMENT EN PETITS GRUPS.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DECIDIM QUE CAL ESPERAR, NECESSITEM QUE PASSI UNA MICA DE TEMPS PER OBSERVAR SI HI HA CANVIS EN ELS NOSTRES EXPERIMENTS. AIXÍ QUE L’ENDEMÀ ENS TORNEM A TROBAR A L’ASSEMBLEA I COMPROVEM LES NOSTRES DUES HIPÒTESIS.

COMPROVEM LES HIPÒTESIS.

  • JA S’HAN AJUNTAT

QUÈ VOL DIR?

  • QUE S’HAN AJUNTAT ELS COLORS.
  • EL BLAU HA AVANÇAT MÉS QUE EL VERMELL.
  • S’HAN BARREJAT, I HAN FET NEGRE.
  •  EL PAPER HA AGAFAT L’AIGUA I LA PINTURA.

PER QUÈ CREIEU QUE HI HA COLORS QUE S’HAN BARREJAT I ALTRES NO? (FORMULEM NOVES HIPÒTESIS, AQUESTA VEGADA MOLTES D’ELLES LES PLANTEGEN COM UNA PREGUNTA)

  • PER QUÈ HI HA MÉS COLOR?
  • MÉS AIGUA?
  • PODER L’HEM POSAT ABANS.
  • S’HAN BARREJAT ELS COLORS, EL VERMELL I EL BLAU HAN FET NEGRE.
  • EL BLAU HA AVANÇAT MÉS QUE EL VERMELL.
  • PERQUÈ EL PAPER DEL GOT BLAU HA XUCLAT MÉS RÀPIDAMENT.
  • O POTSER L’HEM FICAT ABANS O MÉS TROS DE PAPER?
  • O MÉS AIGUA?
  • “A LO MILLOR” L’HEM SUCAT MÉS.
  • PERQUÈ NO HEM FET BÉ EL XURRO.
  • PERQUÈ ERA PINTURA

ENS ADONEM QUE NO HI HA UN PATRÓ ESTABLE. TOT I QUE COMPROVEM QUE LA PINTURA ACOSTUMA AVANÇAR MÉS QUE EL COLORANT, PERÒ NO SEMPRE SUCCEEIX AIXÍ.

PER ACABAR D’INCORPORAR ALLÒ QUE HEM FET, I PODER ESTRUCTURAR EL NOSTRE PENSAMENT, REALITZEM UN RELAT MATEMÀTIC BASAT EN AQUEST EXPERIMENT.

 

 

 

 

 

 

SI VOLEU VEURE TOTES LES IMATGES DE L’EXPERIMENT, CLIQUEU A LA SEGÜENT IMATGE.

FINS AVIAT FAMÍLIES.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>