TOTA L’ESCOLA PAU CASALS ES MOBILITZA PER LA PAU

La tarda abans del 30 de gener hem celebrat el Dia Escolar de la Pau i la No-violència en record d’una persona, en Mahatma Gandhi, que ens va demostrar que, davant d’un problema, aconsegueix molt més el que intenta solucionar-ho sense violència.

Amb insistència, els que parlen, els que busquen solucions intermitges… acaben trobant-les i aconsegueixen tenir més amics de veritat.

Aquest any hem escollit per a celebrar aquest dia la cançó “Jo sóc com tu” del grup La Pegatina. Un encàrrec de la Fundació Maresme, que treballa amb discapacitats. Una oportunitat per a parlar de l’acceptació de les diferències i de la igualtat d’oportunitats que tots tenim.

Ningú no pot ser oblidat ni deixat de banda pel fet de ser diferent, perquè JO SÓC persona COM TU.

Ens cal trencar barreres, comunicar-nos, si cal amb llenguatge de signes, perquè ningú és més important que un altre i perquè no és just escampar rumors sense conèixer l’altra persona.

Certament hi ha persones amb discapacitats però ara sabem que totes poden brillar, i que a tots ens agrada fer les coses per nosaltres mateixos.

Som diferents, únics, amb moltes qualitats i podem arribar a fer grans coses. I no m’assemblo a ningú.

I avui ho hem dit amb llenguatge de signes, cantant i ballant, perquè no se’ns oblidi la resta de l’any.