PROJECTE DE LA CHAÏBIA TALAL A 3R DE PRIMÀRIA

Aquesta setmana, la Iris, alumna de pràctiques de magisteri de l’UAB, ha dut a terme una proposta artística amb els infants de 3rA. Han treballat l’artista marroquina, Chaïbia Talal. El primer dia, es va presentar l’artista i es va parlar sobre la cultura marroquina. Més tard, van rebre una carta en la qual es demanava als nens i nenes de 3r que situessin al mapa Marroc i Rubí. I també que situessin “Chtouka” el poble natal de l’artista, tot seguint unes indicacions en un mapa amb coordenades.

L’endemà, vam realitzar un VTS, aquesta activitat consisteix en observar les obres de Chaïbia i a partir de la pregunta: què està passant en aquesta imatge?, dialogar sobre què hi veiem.

Després de conèixer les obres i l’artista els alumnes ja van poder desenvolupar la seva vessant més artística. Per fer això, cada alumne va rebre un fragment d’una obra de Chaïbia i van haver de dibuixar-ho al paper ampliat en un full i pintar-ho amb ceres amb els colors que es veuen al quadre real. En finalitzar, es van ajuntar les diferents creacions dels alumnes com si fos un puzle, per tal d’acabar amb el quadre sencer.

Per últim, vam treballar els cercles concèntrics, elements que utilitza molt Chaïbia Talal. Per això els nens i nenes de 3r van utilitzar per primer cop el compàs i després de veure com ho fa l’artista a les seves obres, es van posar a fer-ho. En acabar, van poder pintar-los amb ceres amb els colors primaris (vermell, blau i groc), retallar-los i fer la tècnica del “Hirameki”. Aquesta tècnica consisteix a trobar-li forma als cercles concèntrics, per exemple un d’ells pot ser la roda d’un cotxe o un altre l’ull d’una persona.

Us deixem tot el procés de creació amb aquestes imatges. Gràcies per la proposta Iris.

Fotos: 3r