PROJECTE DE L’ AÏDA MULUNEH A 3r DE PRIMÀRIA

Aquesta setmana la Laia, alumna de pràctiques de Magistri de l’UAB ha elaborat una unitat didàctica de l’àmbit artístic a l’aula de 3r B. Els alumnes han treballat l’artista i fotògrafa etíop, Aïda Muluneh. A partir de la introducció de les seves obres, els infants han tingut l’oportunitat d’apropar-se més a la cultura africana, treballant-la a partir d’activitats transdisciplinàries.

En primer lloc, els infants han treballat la pintura facial i corporal, seguint com a model de referència les obres de l’artista. A partir d’això, van dur a terme una sessió TAC on van aprendre continguts sobre la fotografia amb mòbils proporcionats pel centre. I, finalment, també van treballar la percussió corporal amb la cançó africana “Si Mama Kaa”.

Més tard van posar en pràctica les matemàtiques a partir de la creació d’un fons geomètric on, més endavant, van col·locar les fotografies que es van realitzar en parelles.

També van treballar la geografia utilitzant mapes muts per a poder ubicar els diversos continents, entre ells Àfrica, i situar el país d’Etiòpia (on va néixer l’artista). A partir d’això van tractar algunes de les llengües que es parlen a l’Àfrica, com ara el suahili, l’àrab, el zulú i l’amhàric.

Finalment, van fer ús del material de les ceres on els infants van dur a terme una modificació d’imatges seguint com a model de referència algunes de les obres de l’Aïda Muluneh.

Moltes gràcies Laia. Ha estat un treball preciós.

Fotos: 3r