EL XAVI, ACOSTA EL COL·LECTIU DE LA GENT GRAN A L’ALUMNAT DE 6è B

La classe de 6è B ha tingut el privilegi de comptar amb la intervenció del Xavi Cabrerizo, un estudiant de magisteri de la UAB que ha cursat el pràcticum IV a la nostra escola.
La pràctica educativa del Xavi ha anat orientada a sensibilitzar l’alumnat amb el col·lectiu de gent gran.
La COVID 19 ha obligat a distanciar-nos dels nostres amics i familiars, sent les persones grans el col·lectiu més afectat.
Aquest nadal, van ser milers les persones que vivien en residències i domicilis particulars que no han pogut tenir contacte proper amb els seus éssers estimats.
És per aquest motiu que l’organització “adoptaunabuelo.org” ha volgut posar en marxa una campanya, per a que tothom qui vulgui faci arribar una carta a un avi o àvia, i d’aquesta manera no es senti tan sol/a.
Amb l’empenta del Xavi la classe ha volgut ser partícip d’aquesta bona acció.
Durant les diferents sessions fins arribar a l’escriptura final de la carta, els i les alumnes han estat treballant:

➢ 1a sessió: Debat general sobre les vacances de Nadal.
➢ 2a sessió: Escriptura de la primera carta: format i parts.
➢ 3a sessió: Correcció de la carta en gran grup i joc oral dels connectors.
➢ 4a sessió: Visualització d’un fragment del programa “Eso no se pregunta

Personas mayores” i escriptura de la carta en català dirigida a persones grans.

➢ 5a sessió: Respondre a la pregunta “Com t’agradaria que fos el món?” a través d’un treball manual. Exposició oral del treball realitzat.
➢ 6a sessió: Visualització del vídeo de l’àvia Araceli (una àvia ens contesta a les cartes), traducció de la carta del català a castellà, i transcripció a l’ordinador per fer-la arribar a tota Espanya.

Fotos: