11 DE FEBRER: DIA INTERNACIONAL DE LA NENA A LA CIÈNCIA.

Enguany l’escola s’ha adherit a la campanya “De nenes a científiques” de la Universitat de Barcelona.

L’alumnat de l’Escola Pau Casals de Rubí ha fet un exercici de reflexió i crida a l’acció en l’àmbit de la representació de les dones en la ciència i la recerca.

Segons Nacions Unides, en els darrers anys la comunitat internacional ha fet un gran esforç per inspirar i promoure la participació de les dones i de les nenes en la ciència. Tot i això, les dones segueixen trobant obstacles per treballar en l’àmbit científic. En aquest context, l’any 2016 l’Assemblea General de les Nacions Unides va decidir proclamar l’11 de febrer el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència. Amb aquesta acció es busca continuar el camí cap a la igualtat de gènere amb l’empoderament de les dones i les nenes també en aquest àmbit concret d’acció. L’objectiu final és garantir l’accés i la participació plena i equitativa en ciència de les dones i obrir el camí a les nenes. Aquesta efemèride és una oportunitat per sensibilitzar al públic general. Ens permet cridar l’atenció dels mitjans de comunicació i dels governs sobre un problema que continua sense ser resolt i sobre el que calen emprendre mesures i accions polítiques específiques.

L’alumnat de Cicle Inicial ha visualitzat uns videos d’unes científiques i d’una mare científica de l’escola explicant la seva experiència i ha reflexionat sobre aquest fet:

«Què volem ser quan siguem grans? Per què volem tenir aquestes professions? Coneixem algú a prop que ho sigui? Algú us ha dit alguna vegada que hi ha alguna professió que no poden fer? Hi ha professions d’homes i de dones?»

Aquí us deixem algunes de les propostes i conclusions a les quals han arribat.