LA FILMOTECA VISITA L’ESCOLA PAU CASALS DE RUBÍ: “TALLER DE CARTELLS CINEMATOGRÀFICS”.

En el marc del nostre Projecte Magnet , aliances per l’èxit educatiu, els mestres hem gaudit d’una  activitat de formació al centre de la ma del nostre partner: La Filmoteca de Catalunya.

Ens han acompanyat la Noemi i l’Anna dels serveis educatius, la Noemi de documentació i conservació de cartells de cinema i la Núria com a responsable de les exposicions a la Filmoteca de Catalunya.

Ens han introduït en el món del cartellisme amb un recorregut per la seva història i els canvis introduïts per diferents autors. Hem pogut identificar i reconèixer els elements principals i secundaris de la composició, la tipografia, les perspectives, el fotograma i la foto fixa, les signatures dels cartells, els colors i la intenció comunicativa, els suports i les mides, els flipbooks… Amb diferents mostres i suports hem pogut treballar cartells de diferents gèneres.

A partir de la formació rebuda el professorat programarà tallers amb diferents finalitats. El primer taller serà sobre cartells per tal de presentar a les famílies les pel·lícules o gèneres que donen nom a les classes. Comunicarem el resultat convidant a les famílies a cada aula per tal de veure plegats un fragment de cada pel·lícula. Amb la metodologia del GrupIref (Filosofia 3/18), tant important per a desenvolupar les habilitats de pensament, vetllarem perquè l’alumnat sigui subjecte actiu del procés d’aprenentatge fomentant el treball cooperatiu, la investigació i l’aprendre a aprendre.

Volem donar les  gràcies al nostre partner,  per la disponibilitat i generositat cap el nostre centre,  i a les companyes de la Filmoteca per la seva entrega.

Us esperem aviat.

Fotos: Projecte Magnet