L’ALUMNAT DE QUART EXPERIMENTA AMB LES PAPIL·LES GUSTATIVES

En l’experiment “provem les coses” de l’àrea de medi natural, els infants de 4t han treballat la identificació dels diferents sabors a les papil·les gustatives. Per fer-ho han tastat diferents aliments.

Com sabeu, la llengua és l’òrgan del gust, està recoberta per més de deu mil petites papil·les que contenen grups de receptors anomenades papil·les gustatives. Cada grup està especialitzat
per a percebre cert sabor. Els grups de papil·les estan localitzades en forma diferent segons el gust que reconeixen: el dolç i el salat estan en la part davantera de la llengua; l’àcid als costats i l’amarg, en la part posterior. D’aquesta forma, el salat i el dolç es percep abans que els aliments passin per les zones sensibles a l’amarg. En aquest experiment l’alumnat ha descobert en quines zones de la llengua s’identifica cada sabor.

L’experiment pas a pas:

1. Repartiment del dibuix d’una llengua en un full.
  2. Col·locació de cadascun dels ingredients en un plat: sal, sucre en pols, cafè mòlt, llimona i soia.
  3. Amb l’ajuda d’un bastonet, l’alumnat ha col·locat una mica del primer ingredient a la seva llengua.
  4. Els infants, han marcat al dibuix la zona de la llengua que els ha permès reconèixer el sabor.
  5. L’alumnat s’ha esbandit la boca amb una mica d’aigua i ha continuat provant els altres ingredients.

Considerem que treballar els sentits de forma vivencial contribueix a fer aprenentatges competencials. Us deixem unes fotos per a gaudir.

Fotos: 4t