El Projecte APEL·LES (Avis Per a l’Èxit de la LectoEscriptura).

Us volem presentar el projecte APEL·LES (Avis Per a l’Èxit de La LectoEscriptura).

Des d’Òmnium Cultural, en concret Òmnium Eixample va sorgir la idea d’aprofitar l’experiència que poden aportar els docents que ja s’han jubilat però que encara tenen empenta i ganes de seguir en la tasca educativa que han desenvolupat durant anys.

El reforç individualitzat en els aprenentatges primerencs, en aquest cas la lectoescriptura, és una prioritat en la gran majoria d’escoles, però no sempre es disposen dels recursos humans necessaris per fer-ho.

Aquest programa impulsat per Òmnium Cultural  compta amb la col·laboració de l’ICE de la Universitat de Barcelona i de la Fundació Jaume Bofill.

Òmnium Eixample va engegar el projecte APEL.LES  per ajudar a les escoles que s’hi apunten, a reforçar aquest àmbit tant important, treballant els aspectes necessaris quan un infant aprèn a llegir i escriure. L’atenció individualitzada és necessària per reforçar aquests aprenentatges i som conscients que ”aquesta etapa és irrepetible i vital per als futurs aprenents”. Ha format a un grup de voluntaris (docents jubilats) per tal d’oferir aquest reforç als infants dels cursos del Cicle Inicial de Primària, treballant les lletres, sons, atenció, percepció, lateralitat, memòria, comprensió, expressió…

A l’escola ens va semblar un projecte molt interessant i per això ens hi vam apuntar, tot i que com ja sabeu, a l’escola ja teníem: una superàvia molt particular, la Conxita i la Marta Cendra, mare del Joan de la classe de 2n. Totes dues  ja fa anys que ajuden als nens i nenes de l’escola en el seu procés d’aprenentatge.

La coordinadora del Projecte Apel·les i referent per a la nostra escola és la Dolors Farré que vindrà a l’escola acompanyada d’una altra àvia voluntària, la Maria Fàbrega. Vindran a l’escola els dijous al matí de 9:30 a 10:30h. Una a 1r i l’altra a 2n.

Creiem que és una bona oportunitat per tots els nens i nenes i agraïm la dedicació i esforç a totes aquestes persones per avançat!!!!

1. Júlia

Potser es podria renovar el nom del projecte, hi ha gent gran que no accepta que se’ls digui ‘avi’ i l’expressió està en masculí únicament, em sembla. Un nom més senzill resultaria mes adient als nostres temps. Per altra banda em sembla un projecte excel·lent, això sí.

2. Marta Morales Moras

Molt bona iniciativa. Gràcies a les persones nouvingudes i especialment a les que ja porten anys amb nosaltres apostant per aquest projecte!!