Provocacions

Les provocacions es realitzen a Educació Infantil( P3,P4 i P5) i són diferents activitats relacionades amb les capacitats pròpies del cicle. En situació d’aula, proposem 7 propostes de diferents àrees: d’art, psicomotricitat fina, matemàtiques, llengua, joc simbòlic, construccions i sensorial. Totes les propostes seran obertes i han de ser els mateixos alumnes, a partir de l’experimentació i interacció amb el medi, que hauran de descobrir les possibilitats dels materials i les seves pròpies.
El rol del mestre en aquestes situacions també és important. Tindrà un paper d’observador i farà acompanyament en els processos d’aprenentatges que sorgeixin a partir de l’experimentació dels seus alumnes.
D’aquesta manera, les oportunitats d’aprenentatge seran globalitzades, ja que els infants tindran llibertat per indagar, provar, equivocar-se i corregir. Per triar a quina provocació i amb qui volen invertir la seva curiositat, les seves emocions…