Ambients Educació Infantil

CRE-ART és l’ambient que ofereix als infants la possibilitat d’experimentar amb les pintures, el volum i l’art efímer amb elements naturals. Amb material i tècniques diverses, seleccionant, interpretant i composant, els nens i nenes ens mostren diferents aspectes de si mateixos: què pensen, quins sentiments tenen i com veuen la realitat que els envolta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ARQUITECTURA és l’ambient destinat a construccions amb diversitat de materials: peces de fusta de diferents tamanys, legos, materials aplicables… A través de les diferents construccions els alumnes poden treballar conceptes relacionats amb l’àmbit matemàtic (tamany, formes geomètriques, relacions de simetries i equivalències, seriacions…) Amb aquestes peces els nens fan cases, granges, monuments, gratacels de totes les formes i mides…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

COS I MOVIMENT en aquest ambient es fomenta la coneixença del cos i de les diverses possibilitats motrius a través del joc simbòlic i del moviment lliure. Té lloc a la sala de psicomotricitat i fa ús de coixins, peces dures i toves, matalassos, robes… Els infants experimenten de forma individual o en grup, acompanyats de sons, músiques o imatges projectades que inspiren les diferents accions.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

LA FARÀNDULA Fer teatre és jugar, inventar personatges, idear situacions, històries, i viure experiències inimaginables. Totes aquestes qualitats són innates als més petits i, amb la faràndula, el que intentem és potenciar aquesta característica. El teatre constitueix una part molt important en l’educació de l’expressió corporal i oral dels infants. Els dóna eines per aprendre a expressar i comunicar els propis sentiments, autocriticar-se, enriquir els seus mitjans d’expressió i la seva espontaneïtat. Els nens i les nenes es troben una sala dotada de disfresses, maquillatges, robes i un escenari. Una música de fons incita a imaginar històries i escenes a representar.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

SENSORIAL A través dels cinc sentits, els infants investiguen, observen, fan deduccions i elaboren les primeres hipòtesis. Per als nens i les nens parlar dels sentits és viure en primera persona tots aquells olors, sabors, formes i colors, textures, sons que recordaran quan siguin grans. Les accions que es donen en aquest espai van lligades a uns processos que ajuden al desenvolupament intern de cada infant: omplir, buidar, escampar, recollir, separar, apilonar, ajuntar, treure… Manipulant i experimentant amb els diferents materials i objectes els infants aprenen a fer observacions que els ajuden a posar en pràctica diferents activitats intel·lectuals: classificar, relacionar, ordenar, analitzar, interpretar… Amb aquesta activitat cognitiva s’afavoreix el desenvolupament del seu pensament i, de mica en mica, avançar del simple coneixement físic dels objectes i materials cap a l’abstracció del pensament científic-creatiu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

LA CASETA Aquests ambient representa diferents espais d’una casa, equipada amb cuina, llitet, safareig…. Hem aprofitat aquest espai per reforçar vocabulari en llengua catalana. Els alumnes que triem aquest ambient reforcen tots aquells aspectes relacionats amb el joc simbòlic.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

LA PARADETA és l’ambient que permet als infants construir els seus propis aprenentatges a partir del joc, la relació i comunicació amb els altres. Els infants gaudeixen del joc simbòlic a la vegada que es treballen aspectes matemàtics referents a les formes geomètriques, els colors, la numeració, categorització inici a la moneda… L’ambient és acollidor i amb varietat de materials per tal que mantingui una estètica real i agradable. D’aquesta manera convida als alumnes a crear situacions que vinculin l’experiència d’aprenentatge de la matemàtica amb el seu entorn quotidià (anar al mercat o super, al restaurant…)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

BEEBOTS és l’ambient que permet als infants iniciar-se en el coneixement dels Beebots i el seu funcionament. D’aquesta manera es treballa la direccionalitat i la orientació espacial a partir dels botons del Beebot, seguiment de recorreguts en el pla a partir del moviments en l’eix horitzontal i vertical. (Panell Circuit, Laberint, Carrer), ampliació de vocabulari relacionat amb la orientació espacial: endavant, endarrere, a un costat, a l’altre, seguiment de seqüències de quatre formes geomètriques de diferents colors. (Panell formes geomètriques), iniciació en l’ús dels daus per sumar i restar quantitats.