Ambients Cicle Inicial

El FÒRUM és l’ambient que posa a disposició dels infants eines per potenciar la comunicació oral i escrita. Llibres, jocs i paraules, organitzats per la sala de forma estratègica per captar l’atenció i connectar amb l’emoció d’aprendre a llegir i a escriure.També disposen d’ordinadors, tauletes, càmeres de fotos que els ajudaran a ser uns bons periodistes i introduir-se en el món de la imatge i les noves tecnologies.

L‘EXPRESS-ART és l’ambient que presenta un taller plàstic i artístic oferint als infants la possibilitat d’experimentar amb les pintures, les diferents tècniques plàstiques i pictòriques, el volum i l’art contemporani. La sala està dotada de material que estimulen la creativitat i de propostes artístiques que serveixen com a provocació de l’acció dels infants.

El C4F3TÓ és l’ambient per continuar gaudint del joc simbòlic a la vegada que es treballen tant la comunicació oral i escrita, com aspectes matemàtics relacionats amb la numeració, l’aritmètica i la mesura. Els jocs de rol permeten als infants poder representar a través dels personatges aspectes del món interior que encara estan en construcció. En aquest cas, el context és el d’una cafeteria que serveix esmorzars i dinars. Els caixers, cambrers, cuiners i clients són indispensables per fer funcionar el negoci. Alhora, en un raconet del cafetó hi ha un espai de fusta organitzat per reforçar aspectes matemàtics relacionats amb la geometria i ubicació espaial. Per una banda, a partir de materials manipulatius i jocs de construcció els alumnes “fan d’arquitectes” i construeixen figures i estructures en dos i tres dimensions, i per altra banda tenen el material de “fer i desfer” amb materials de costura, bijuteria i polseres de goma per treballar la motricitat fina.

El LABORATORI és l’ambient per aprofundir en el món de la ciència a partir de la recerca i l’experimentació lliure.
En aquest entorn podrem observar, manipular, experimentar, investigar, fer-se preguntes sobre l’entorn més proper, els éssers vius, els materials naturals i objectes de la vida quotidiana i construir camins de manera individual i/o col·lectiva per cercar les respostes… Manipulant i experimentant amb els diferents materials i objectes els infants aprenen a fer observacions que els ajuden a posar en pràctica diferents activitats intel·lectuals: classificar, relacionar, ordenar, analitzar, interpretar… Amb aquesta activitat cognitiva s’afavoreix el desenvolupament del seu pensament i, de mica en mica, avançar del simple coneixement físic dels objectes i materials cap a l’abstracció del pensament científic-creatiu.

L’ambient SHOW MUST GO ON s’entoma des de l’àrea de llengua anglesa. Amb l’ajuda d’un OLYMPUS DIGITAL CAMERAmicro, música de fons i una claqueta, els alumnes podran representar històries,OLYMPUS DIGITAL CAMERA petites escenes i cançons dels seus artistes preferits.. Els nens es troben una sala dotada de disfresses, maquillatges, robes i un escenari. Aquest entorn està ambientat per motivar-los a expressar i crear móns ipersonatges imaginaris, estimulant la seva creativitat i expressió corporal. També és un espai per desinhibir-se i poder expressar les seves emocions.

L’ambient de ROBÒTICA és on els alumnes desenvolupen habilitats de pensament a través de la programació. Els alumnes van assolint reptes segons el seu interès i motivació. En aquest ambient s’utilitzen eines com Beebots, Lego Wedo i Scratch entre altres.

.        Resultat d'imatges de lego wedo