Calendari del procés de preinscripció i matrícula

Si vols estar al cas de les diferents dates clau i dels terminis, has de tenir en compte alguns aspectes:

El procés de preinscripció escolar s’inicia amb la presentació de la sol·licitud i acaba amb la formalització de la matrícula.
Durant tot aquest temps, hi ha dates i terminis associats a actuacions clau que has de tenir presents, ja que determinen l’assignació final de places als centres educatius.
Així, has d’estar pendent de les dates i de les gestions específiques de cada moment del procés.

Sabem que costa tenir al cap tot el calendari; per això, hem agrupat les dates i les actuacions més importants associades, en els tres moments d’aquest procés de la preinscripció escolar per al curs 2024-2025: abans de la preinscripció, durant la tramitació de la sol·licitud i a l’hora de formalitzar la matriculació. Els repassem?

Abans de la preinscripció

-Entre febrer i primers de març de 2024: jornades de portes obertes i xerrades informatives als centres

Aquestes trobades, que poden ser presencials o virtuals, són molt interessants, perquè permeten conèixer de prop les característiques de cada centre i la seva oferta educativa. També són una oportunitat per plantejar preguntes i resoldre dubtes. Així, pares i mares poden acabar de perfilar les seves preferències i recollir-les a la llista definitiva de centres.

-5 de març de 2024: oferta inicial de places escolars

Publicació del nombre de places escolars per centre i curs.

Durant la preparació, presentació i seguiment de la sol·licitud de preinscripció

-Del 6 al 20 de març de 2024 (a partir de les 9 hores): presentació de sol·licituds

És molt important respectar les dates, perquè les sol·licituds que es presentin fora d’aquest termini perdran totes les prioritats que haurien pogut tenir a l’hora d’obtenir la plaça. Els criteris de prioritat serveixen per donar una puntuació a cada sol·licitud. D’aquesta manera s’estableix l’ordre d’accés a les places de cada centre. Cal presentar la sol·licitud i adjuntar-hi la documentació d’identificació o de criteris que correspongui.

-Fins al 22 de març de 2024: presentació de documentació

Aquests dies pots presentar documentació acreditativa que no hagis pogut adjuntar durant el període de presentació de sol·licituds.

-17 d’abril de 2024: llista de sol·licituds amb la puntuació provisional

Un cop acabat el període de presentació de sol·licituds, els centres educatius estudien cadascuna de les peticions que han rebut: n’analitzen les dades, els criteris que les famílies demanen que es tinguin en compte, i també els documents justificatius. Tot seguit, publiquen la llista de sol·licituds amb la puntuació provisional. En aquesta llista hi ha les sol·licituds ordenades alfabèticament amb la puntuació que ha rebut cada sol·licitud en aplicar-hi el barem.

-Del 17 al 22 d’abril de 2024: presentació de reclamacions

Durant aquest període, si detectes alguna errada o anomalia en el barem assignat, pots presentar una reclamació (utilitzant l’eina electrònica per adjuntar reclamacions).

-25 d’abril de 2024: llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions

Un cop resoltes totes les reclamacions presentades, el centre publica la llista de sol·licituds amb la puntuació i el número de desempat corresponent.

-30 d’abril de 2024 a les 11 hores: sorteig per resoldre les sol·licituds de preinscripció empatades en punts

El nombre de places a cada centre educatiu és limitat. Si el nombre de peticions supera el d’alumnes que l’escola pot acollir, cal aplicar un sistema de desempat entre les sol·licituds que tenen la mateixa puntuació. Per fer-ho, s’obté un número per sorteig a partir del qual s’ordenen totes les peticions empatades en punts, tenint en compte el número de desempat que s’ha assignat a cada sol·licitud.

-2 de maig de 2024: llista ordenada

Després del sorteig, s’elabora la llista de sol·licituds per a l’assignació de places. En aquest cas, la llista ja no s’ordena alfabèticament, sinó tenint en compte les puntuacions de cada sol·licitud, de més a menys.

-Del 29 al 31 de maig de 2024: ampliació de peticions de preinscripció per a alumnes sense plaça assignada a cap centre

Si no s’accedeix a cap plaça en els centres demanats i es tracta de sol·licituds en les quals s’ha marcat expressament que es vol una assignació d’ofici, durant aquest període es poden ampliar les peticions originals i demanar places en centres que en tinguin de disponibles.

Després d’aquesta ampliació de la sol·licitud, s’acaba el procés d’assignació tenint en compte aquestes peticions ampliades.

-7 de juny de 2024: oferta final de places escolars

Publicació del nombre de places escolars per centre i curs definitiva.

-10 de juny de 2024: llista d’alumnes admesos i llista d’espera

Finalment, es publica la llista d’alumnes admesos al centre i també la llista d’espera.

A l’hora de formalitzar la matriculació

-Del 18 al 26 de juny de 2024: matriculació

Un cop s’ha publicat la llista final d’alumnes admesos en cada centre, comença el període de matriculació dels preinscrits amb plaça assignada.