El dia de la Castanyada, un dia rodó

Sí, hem esperat el dia d’avui a fer aquesta ressenya del dia de la Castanyada. I és que ens faltava el colofó per acabar-la d’arrodonir, i aquest colofó ens ha arribat avui. Un vídeo espectacular.

Divendres passat, dia 28 d’octubre, vam celebrar la Castanyada al nucli del nostre poble. A primera hora del matí vam agafar el camí que ens va portar a la Torre del Moro, segurament el monument més característic del nostre poble. I és que aviat encetarem el projecte El meu poble i volíem aprofitar que érem a prop per anar-la a veure i treure-hi el cap. Ens acompanyaren l’Ester i la Montse, monitores del menjador, a qui des d’aquí volem agrair el seu suport una vegada més.

img_8542Les Pedres de llamp i els Esbarzers, just abans d’apropar-nos a la Torre del Moro.

Mentre esmorzàvem a prop de la Torre es va sentir un brunzit que va despertar la curiositat de molts alumnes. Un dron! Un dron! – cridava l’Oriol de la classe dels Esbarzers. A pocs metres d’on sèiem el Quico (un senyor molt amable) enlairava un dron impressionant que captava imatges aèries de la zona.

img_8522Un grupet d’alumnes petant la xerrada mentre esmorzaven. Era l’aniversari del Lluc, que va portar esmorzar per a tothom. Gràcies!

img_8538El Quico ens va ensenyar el seu dron i ens en va parlar. Molt amable l’home!

Vam anar a parlar amb el Quico i li vam demanar si podia ensenyar la seva màquina als alumnes i fer-los cinc cèntims del seu funcionament. Ell va accedir-hi i fins i tot va gravar-nos des de l’aire. Avui ens ha fet arribar el vídeo, que ell mateix ha editat com podreu veure. A continuació podeu veure el vídeo que va gravar el dron des de l’aire: és impressionant i a més hi sortim! No cal dir que per als nens i nenes va ser una sorpresa genial! Avui quan el miràvem a classe l’expectació ha estat màxima!

Després de la demostració del dron vam caminar i grimpar fins arribar a la Torre. Tothom que va voler va poder treure el cap pel forat lateral per veure’n la fondària i l’alçada des d’una perspectiva privilegiada. Ual.la!, deien amb una expressió de sorpresa i admiració els que es van atrevir a fer-ho!

img_8553El Farré va ser un dels molts alumnes que es van atrevir a mirar pel forat.

Després de passar una estona als voltants del monument va ser hora de tornar al nucli, on teníem previst dinar. Ho vam fer a la zona de l’absis de l’església de Sant Andreu, en un ambient tranquil i a l’ombra, evitant el sol de justícia que queia en aquella hora.

img_8563Un grup d’alumnes dels Esbarzers gaudint de l’àpat i la companyia.

I després de dinar… encara ens va quedar una estona per anar a fer cabanes, córrer i jugar en un entorn fantàstic. Ens quedaven uns minuts abans de la gran actuació!

img_8568Alumnes de la Pedra de llamp custodiaven la seva cabana. Poca broma, fotògraf, que aquí no es pot entrar!

img_8571Alumnes del cicle inicial ballant el Patatuf.

I la jornada la vam arrodonir amb el ball del Patatuf, una dansa popular catalana que es ballava a la comarca del Baix Llobregat amb variants o danses similars en comarques prope- res, com ara el Penedès i el Camp de Tarragona.

Una festa molt lluïda un any més!