Sortida al nucli de Castellnou

Dimecres passat, dia 9 de novembre, vam fer una sortida de tot un dia al nucli del nostre poble, un lloc ideal per aprendre les mil coses que ens ofereix. I és que tenim un entorn de primer ordre del qual val la pena treure suc!

Aquesta sortida va suposar el punt de partida inicial del projecte “El meu poble”, que ens mantindrà ocupats a classe les properes setmanes i que té per objectiu fer conèixer als nostres alumnes algunes les característiques bàsiques del nostre municipi.

A les 9:30 vam ser rebuts pel Francesc Martínez, alcalde de Castellnou, que ens va fer una visita guiada per tot l’edifici. Durant aquesta visita vam poder veure per dins tots els espais de la casa de la vila i vam conèixer alguns/es dels treballadors/es de l’ajuntament. Des d’aquí el nostre agraïment al Francesc i als treballadors, que ens van atendre d’allò més bé.

casa-vila

Els Esbarzers amb l’alcalde Francesc Martínez al davant de la casa de la vila.
karen
La Karen, futura alcaldessa del poble.
mirades-atentes
Mirades atentes a través dels vidres de la maqueta del poble.
Després de la visita al consistori va ser hora de dividir-nos en grups per tal de visitar tres espais preciosos i interessants que formen part del nucli antic del nostre poble: l’església de Sant Andreu, el Museu dels Maquis i el Cementiri municipal. L’ajuda de la Julia (mare de la Noemí) i l’Ester (monitora del menjador) va fer possible treballar en petits grups abans de fer un breu esmorzar asseguts a l’herba i sota un sol de justícia que no ens va deixar en tot el dia.
cementiri
Foto de grup de treball a les portes del cementiri.
museu
Això dels Maquis és un pèl enrevessat, oi?
Acabat l’àpat vam dirigir-nos a la depuradora de la Figuerola. Allà, de nou, l’alcalde ens va fer una explicació dels aspectes bàsics de la planta i vam reflexionar i aprendre de la necessitat i la importància de les intal.lacions que tracten les aigües brutes.
depura
Amb uns plafond informatius l’alcalde es va fer entendre molt bé.
Abans de dinar vam tenir temps de jugar al parc que hi ha allà mateix: gronxadors, canyes, bolets i cuinetes… cadascú va trobar algun entreteniment per obrir la gana! Va ser havent dinat que vam caminar fins a una de les masies amb més història del nostre poble: cal Tatgeta. Allà el Nasi ens va parlar del seu hort i vam poder veure la zona de l’era de casa seva. També aprofitem per agrair-li la seva amabilitat per a atendre’ns.
tatgeta
El Nasi ens va parlar d’un munt de plantes del seu hortet. Gràcies Nasi!
I encara ens quedava un darrer plat abans de tornar a cas amb autobús: un corriol ombrívol i costerut que ens portaria fins a Cal Segudet, on vam tenir una estoneta per jugar i poder veure de passada una vinya on es fan uns merlots de categoria.
Fet i fet, un dia que no oblidarem per la quantitat d’estímuls i bones estones plegats.
gresca
Que tots els dimecres el sol, l’alegria i el bon humor ens acompanyin!