Hola famílies,
Tal com us diem al correu, us fem arribar un seguit de recursos i de pàgines web on trobareu activitats de tot tipus per a fer amb les vostres filles i fills durant aquest període de temps que ens veiem obligats a quedar-nos a casa.
Recordeu que són suggerències: no són obligatòries ni seran avaluables.
1.- En aquest web trobareu un recull de recursos de totes les àrees.
https://natibergada.cat/recursos-educatius-per-aprendre-des-de-casa
Probablement us trobareu que per obrir algunes d’aquestes pàgines us han bloquejat el Flash. Seguiu les indicacions que us posem:
-
-
- Anar a Google Chrome. A dalt a la dreta hi ha tres línies o tres punts.
- Es despleguen
- Es busca Configuració avançada
- A continuació Configuració de lloc web
- Es busca Flash i s’activa.
- En principi ara hauria de funcionar
-
2.- A més, al correu electrònic enviat a les famílies us hem adjuntat activitats de comprensió i expressió escrita que us podeu baixar o bé que podeu fer directament.
http://www.xtec.cat/dnee/jornada/materials11/petitstextos/cicle_mitja.pdf
http://mestreacasa.gva.es/c/document_library/get_file?folderId=500013683914&name=DLFE-1222056.pdf
http://www.xtec.cat/~mgil2243/material/pascual.htm
https://www.espaibarcanova.cat/activitats-mon/
Pel que fa a l’expressió escrita, es podria:
- Redactar un diari explicant que han fet, anècdotes del dia, retalls d’imatges, com s’han sentit… durant els dies que no han anat a l’escola.
- Escriure contes, històries, cançons, poemes… (en diferents idiomes).
- Planificar i fer un còmic
- Hi ha una activitat d’enviar correus electrònics a les mestres.
- Pel que fa l’expressió i comprensió oral,
○ Enregistrar un àudio d’històries, contes, descripcions…
○ Enregistrar, amb material audiovisual, moments de la vida quotidiana i les explicacions, descripcions, argumentacions… que trobin adients
○ Escoltar audiollibres
○ Llegir contes, llibres, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent, que canviïn algun personatge…
○ Visualitzar pel·lícules i altres programes com: InfoK, Dinamiks, Manduka, Una mà de contes, Què, qui, com? Fish&Chips i recollir en el diari idees o aspectes destacats.
○ Visitar museus virtuals i fer relats, dibuixos… de la visita. Buscar informació d’alguna obra que els hagi interessat.
○ Inventar representacions amb joguines, titelles, obres de teatre.
○ Pensar i planificar les vacances escollint llocs a visitar i itinerari a realitzar (google maps).
3.- Dins l’apartat de matemàtiques, a part de les activitats que ja surten en els recursos anteriors ,seria interessant que es treballessin les taules de multiplicar, els de tercer tenien fins la del 5, però si dura gaire s’hauria d’allargar fins la del 10.
Us posem unes pàgines on, a part dels típics exercicis per completar, hi ha un munt de jocs per aprendre-les.
https://www.tablasdemultiplicar.com/juegos/
http://www.xtec.cat/ceiplesmoreres/activitats/matematiques/taules.htm
. Recordeu que han de seguir fent pràctiques amb la resta portant, amb la multiplicació i els de quart també amb la divisió.
4.- Respecte a medi,havíem iniciat el tema “L’aigua és vida” . Us donem algunes idees de treball.
- Dossier per a despenjar, si volen: (Agència Catalana de l’Aigua)
- Video: El agua. Cuidemos nuestro https://www.youtube.com/watch?v=S_SaCPa1Zkg
- Cicle de l’aigua
- Fer un dibuix on es vegi el cicle de l’aigua.
- Provar algun experiment del canvi d’estat ( sòlid/líquid/gasós) per explicar-ho a la classe: bé oralment, bé gravats en vídeo.
Activitats amb el mòbil o tauleta:
○ Enregistar un àudio amb un conte, amb una cançó i escoltar-lo.
○ Instal·lar a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox, Apps educatives validades per docents | Toolbox | mSchools i acompanyar els infants en la seva aplicació.
Suport a les tasques de la casa
○ Col·laborar en la neteja de la llar
○ Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, fer el berenar…
○ Endreçar l’habitació
○ Parar taula i recollir-la
○ Plegar i classificar la roba…
Una abraçada,
Núria i Carme