5a sortida d’escola

Dimecres 16 de novembre. Avui toca sortida de camp i a priori tot fa bona pinta: la previsió del temps és bona i la ruta d’avui farcida de punts d’interès.

Sortim, com sempre, a les 9:30 de l’escola i marxem a la zona de la Garrigada, un bosquet on abunda el garric i on el sotabosc amaga tresors que ens parlen del passat i del present del nostre poble. I ja hi som, la maquinària del vocabulari es posa en marxa de nou: llinda, caramull, orella de llebre, barraca de vinya, bassa.

Avui la sortida s’ha centrat en elements del medi social especialment. Hem parlat de les línies d’alta tensió que travessen el nostre paisatge i que fan que l’electricitat arribi a les nostres llars. Hem tastat l’electricitat fent un senzill experiment que ens ha fet riure i respecte alhora. Però també hem parlat de les barraques de vinya que encara després de més de cent anys sorprenen els que les visiten per la seva simplicitat i la seva arquitectura meticulosa.

1-rosaLa Rosa intenta convèncer l’Aura perquè “tasti” l’electricitat.

2-linia
El tema de l’alta tensió ha activat molt la curiositat dels alumnes.

3-barrac
L
es barraques de vinya han estat un dels punts que hem treballat avui. Hauríeu d’haver vist les cares del vostres fills/es en entrar-hi!

Amb un esmorzar al bell mig d’un camp i en ple sol de tardor hem recuperat forces per anar a buscar pinyes i fulles d’orella de llebre, la planta en què ens hem fixat avui. I és que la manca de bolets, que aquest any han estat molt escassos, ens ha obligat a parar atenció a altres aspectes que el bosc guarda.

4-paret
Amb paret de pedra seca al fons, un grup d’alumnes frissava per sortir a la foto. Quina colla de presumits!

Ja de tornada hem pogut fixar-nos en les piles i piles de pedra que trobem al llarg de camins i enmig dels boscos: les parets de pedra seca. A la tarda, a classe, hem complementat l’explicació i hem fet un collage divertit i senzill amb les orelles de llebre recol.lectades.

5-oerlla
El Quim ensenya orgullós el seu collage. Hem rigut amb les orellotes provinents de la planta!

Des d’aquí com sempre un agraïment a les voluntàries d’avui: la Rosa i l’Ester. Sense elles això no hauria anat igual de bé. Fins dimecres vinent!