Partint de la nostra identitat i del nostres objectius, hem definit una línia metodològica del nostre centre que es basa en:
-
Un enfocament constructivista de l’aprenentatge
Tenir en compte els coneixements previs dels alumnes, deixar espai per a aportar les seves experiències i els seus coneixements. Crear un clima tranquil i relaxat que fomenti la participació de tots els alumnes i la motivació pel que han de fer. Deixar temps suficient per acollir totes les propostes i intervencions a partir dels seus propis interessos. Procurar un temps suficient per desenvolupar totes les activitats d’ensenyament i d’ aprenentatge amb calma i deixant temps de cloenda per tancar el procés. Establir unes normes clares i entenedores que permetin el treball de forma autònoma. Seleccionar els continguts i els objectius que es volen treballar, a més a més de tenir clares quines són les capacitats o les competències que es volen assolir en l’activitat proposada, per tal que els nostres alumnes aprenguin d’una forma significativa.
-
Un treball cooperatiu
Una estratègia metodològica i una organització del grup que facilita l’aprenentatge entre iguals. Proporciona l’espai entre els alumnes per tal de fomentar l’escolta, l’ajuda, la cooperació entre ells. Facilita que comparteixin els seus coneixements amb la resta dels companys. Té en compte que dins el grup hi ha alumnes que tenen diferents formes d’aprendre i que tots poden contribuir a l’ assoliment del contingut treballat.
-
Una incorporació progressiva dels recursos de les tecnologies de la informació i la comunicació
Escollir un material adequat a l’ edat dels nostres alumnes que permetin treballar diferents aspectes de l’ aprenentatge, que permeti interactuar, que fomenti la creativitat i que s’adapti als interessos dels nens i nenes. Potenciar les noves tecnologies, com a recurs pedagògic habitual i afavorir el coneixement d’aquestes per part de l’alumnat.

-
Amb un treball personalitzat de l’acció tutorial
Facilita una dedicació individual per atendre als alumnes de forma individual i puguin expressar els seus neguits, alegries, propostes, posin nom als seus sentiments. Espai que afavoreixi l’autoestima, la relació en grup i la resolució dels conflictes.
Adequar les propostes educatives a les necessitats particulars de l’alumnat, mitjançant les adaptacions curriculars i metodològiques que siguin convenients.
-
Un treball per projectes basat en la interdisciplinarietat
Treballa d’una forma global els diferents continguts i aconsegueix el desenvolupament de les capacitats i l’assoliment d’unes competències.
-
En una mirada sistèmica
Si volem actuar des d’una vessant sistèmica haurem de mirar el sistema del nen/a, no només centrar la mirada en el nen/a en concret com a problema. Hem de mirar què està mirant el nen/a? Què hi ha a la família? Mirar sempre darrere del nen o la nena, mirar al pare i la mare. Cal tenir present que el pare i la mare són molt importants, els nens i nenes són fidels als seus pares Una mirada amplia. Hem de procurar no excloure a ningú,tenint en compte el lloc de cadascú a nivell de responsabilitats i reconeixement i tractar a l’altre com a legítim altre. Hem de fomentar l’equilibri en el donar i el rebre.

